خبرگزاری کار ایران

خانه دار شدن 4614 نفر در معاملات هفته گذشته فرابورس

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۹۲۸

مدیریت امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: 4614 نفر در معاملات هفته گذشته فرابورس با خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن صاحب خانه شدند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سمات، در معاملات هفته گذشته فرابورس، تعداد 4614 نفر با خرید 179 هزار و 291 اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند خرید مسکن شدند.

حجم معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به اول خردادماه 206 هزار و 500 دفعه بود که در مجموع ارزش معاملات این اوراق 152 میلیارد ریال بود.

معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران انجام می شود که تاکنون بیش از 850 هزار نفر از طریق بازار سرمایه خانه دار شده اند.

معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده که هم اکنون بیش از20 اوراق در این شرکت معامله می شود.

سقف پرداخت تسهیلات خرید و تعمیرات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مبلغ450 میلیون ریال است که مدت بازار پرداخت تسهیلات 12 سال تعیین شده است.

نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن حداکثر 16 درصد (تقسیط تسهیلات به سه روش ساده، پلکانی سالانه و پلکانی دوره ای)است که متقاضیان استفاده از این اوراق می توانند به شرکت های کارگزاری عضو فرابورس و یا شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

گفتنی است، شورای پول و اعتبار هفته گذشته سقف دریافت وام خرید مسکن را افزایش داد اما شرکت فرابورس ایران اعلام کرد این مصوبه مربوط به دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم بوده و در راستای کمک به رونق تولید در بخش مسکن و ارتقای قدرت خرید خانوارها و تشویق متقاضیان مسکن به پس انداز به تصویب رسیده است و ارتباطی با اوراق تسهیلات مسکن ندارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز