خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

حجم روابط ایران و اندونزی در حال حاضر ۴۵۰ میلیون دلار است

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۲۷۷

یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی بعد از ظهر امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر جمهوری اندونزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در این مراسم اظهار داشت: تشکیل کمیسیون مشترک ایران و اندونزی موجب خوشحالی ما است و این نشان‌دهنده عزم و اراده برای همکاری در بخش دولتی و خصوصی بین دو کشور است.

وی در ادامه افزود: ملاقات‌هایی که وزیر کشور اندونزی با وزرای مختلف و اسحاق جهانگیری داشته‌اند مثبت و سازنده بوده است. امیدواریم در سال آینده عملکرد همکاری بین دو کشور افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص محتوای سند همکاری بین دو کشور، گفت: این سند شامل سرمایه‌گذاری در بخش تجارت، گمرک، همکاری‌هایی در بخش بانک و صنایع، نفت و گاز و پتروشیمی، برق، آب و فاضلاب و حمل و نقل بین‌المللی است.

وی افزود: بخش‌هایی از این همکاری شامل همکاری با مخابرات، تحقیق و تکنولوژی، توریسم فرهنگی، بهداشت و درمان، کشاورزی، رادیو و تلویزین، دریایی و ماهگیری و دانشگاهی است.

واعظی ضمن امیدواری از افزایش روابط بین دو کشور، تاکید کرد: امیدوارم تا سال آینده با همکاری دو کشور بتوانیم حجم روابط را که در حال حاضر ۴۵۰ میلیون دلار است به بالا‌تر از ۲ میلیارد برسانیم.

وی افزود: علاوه بر مواردی که در این سند قید شده تاکید بسیاری بر همکاری‌های دو کشور در زمینه معرفی چهره واقعی اسلام نیز وجود دارد.

وزیر ارتباطات در خصوص احتمال همکاری مشترک در خصوص ساخت ماهواره اسلامی اظهار کرد: ما در این زمینه صحبتی نداشتیم اولویت همکاری بین دو کشور موضوعات اشاره شده است که قرار است با وزیر همتای خودم مذاکراتی داشته باشیم و صحبت‌های بیشتری در این خصوص خواهیم داشت.

همچنین، سوفیان جلیل وزیر جمهوری اندونزی نیز طی این مراسم اظهار کرد: مهم‌ترین همکاری بین دو کشور شروع فعالیت‌های بانکی است اگر این مشکل حل شود بقیه مشکلات نیز یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

وی افزود: پس از ترک تهران و رسیدن به جاکارتا با وزرا ملاقات خواهم داشت و آن‌ها را در جریان وظایفشان قرار خواهم داد.

وزیر کشور اندونزی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه اجرایی افزایش مبادلات نفتی دارد اظهار کرد: در حال حاضر کشور اندونزی ۸۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کند. اعتقاد داریم با برنامه‌های عظیمی که ایران دارد از این مسئله کمک بگیریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تقویت بخش خصوصی با کمک مناطق آزاد گفت: همکاری بخش خصوصی بسیار مهم است. روابط تجاری بین دو کشور با این کار عالی خواهد شد. سرمایه‌گذاران ایران می‌توانند با حضور در اندونزی به گسترش فعالیت‌ها کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز