خبرگزاری کار ایران

سفر وزیر ارتباطات به سوییس جهت شرکت در کارگره WSIS-2015

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۴۶۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان صبح دوشنبه در سفری 4 روزه در راس هیاتی جهت شرکت در کارگروه (فروم) WSIS-2015 به سوییس سفر کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در نشست بیانیه خط مشی فروم WSIS-2015 که از چهارم خردادماه با حضور نمایندگان دولت‏ها، وزرا، سفرا، سران رگولاتوری، نمایندگان سازمان‏های منطقه‏ای و بین‏المللی، جوامع مدنی، دانشگاهی و بخش‏های خصوصی در ژنو آغاز می‏ شود، سخنرانی خواهد کرد.

براساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان همچنین در این سفر با تنی چند از مقامات و وزرای همتای خود دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

گفتنی است، شعار فروم امسال که با عنوان WSIS+10 برگزار می‏ شود«نوآوری مشارکتی، توانمندسازی سازمان‏های ICT برای توسعه پایدار» است و تاکید آن بر دخالت هرچه بیشتر نوآوران، شرکت‏های نوپا و شرکت‏های کوچک و متوسط فعال در حوزه ذیربط است.

گفتنی است در سال 1997 و در قطعنامه 73 کنفرانس سران مختار، اتحادیه بین‏ المللی ارتباطات مکلف شد برگزاری فراخوان جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) را در دستورکار کمیته هماهنگی-اداری سازمان ملل قرار دهد.

این قطعنامه واکنش مثبت اکثر سازمان‏ها و آژانس‏های مرتبط و اعلام آمادگی آنها را برای برگزاری این فروم را به همراه داشت.

بنابراین تصمیم گرفته شد این فروم تحت حمایت قاطع دبیرخانه سازمان ملل و با محوریت ITU برگزار شود و در سال 2001، ITU تصمیم به برگزاری فروم جهانی جامعه اطلاعاتی در دو فاز گرفت که نخستین فاز در سال 2003 در ژنو و دومین آن در سال 2005 در کشور تونس برگزار شد.

این گزارش حاکی است, اهداف اصلی این نشست، اتصال (CONNECT) میان روستاها، دانشگاه‏ها، مدارس، مراکز علمی و پژوهشی، کتابخانه‏ ها، مراکز فرهنگی، موزه‏ ها، ادارات پست و بایگانی، مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‏ها و ادارات دولتی عنوان شده است.

از دیگر اهداف مهم WSIS می توان به تطبیق کلیه برنامه های درسی مدارس ابتدایی و دوره متوسطه برای در نظر گرفتن چالش های پیش روی جامعه اطلاعاتی با در نظر گرفتن شرایط ملی اشاره کرد.

اطمینان از اینکه کل جمعیت جهان به خدمات رادیو و تلویزیون دسترسی دارند، تشویق توسعه محتوا و قرار دادن شرایط فنی لازم به منظور تسهیل حضور و استفاده از تمام زبانهای دنیا در اینترنت، اطمینان از اینکه بیش از نیمی از جمعیت جهان به ICTs دسترسی دارند نیز از دیگر اهداف WSIS به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز