خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناتوری رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تعلل نوآوران نفتی در ورود به صندوق حمایت از نوآوری و شکوفایی

ما ریسک سال اول کسانی که برای حضور در پروژه های دانش بنیان حضور پیدا می کنند را به لحاظ حقوق، دستمزد و پکیج های حمایتی تقبل می کنیم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناتوری رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص حمایت از نخبگان خارج از کشور در صنعت نفت گفت: در این زمینه ما باید باید ارتباط مناسب داشته باشیم و در کنارش اقدام به جذب این افراد کنیم و در این رابطه برای کسانی که علاقه مند به کار در شرکت های دانش بنیان هستند پکیج های حمایتی در نظر گرفته ایم که از جمله آنها معافیت های سربازی تا حمایت مالی است.

ستاری با بیان اینکه مسئله اصلی افرادی که اقدام به حضور به داخل کشور می کنند  بحث پولی نیست بحث ارضای شغلی است، تصریح کرد: ما ریسک سال اول کسانی که برای حضور در پروژه های دانش بنیان حضور پیدا می کنند را به لحاظ حقوق، دستمزد و پکیج های حمایتی تقبل می کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در کل 10 نفر برگشته اند و 123 نفر از 200 دانشگاه برتر دنیا روی این برنامه اقدام کرده اند و امیدواریم خوب جلو برود.

معاون علمی و فناتوری رئیس جمهور درباره حمایت از پروژه های  نفتی از صندوق فناوری و شکوفایی گفت:  در این صندوق مشکل مالی و هزینه کرد نداریم؛ مشکل ورودی داریم، مهم این است که شرکت ها به این صندوق ورود پیدا کنند در حالی که در حال حاضر تعداد کافی پروپوزال برای صندوق جهت حمایت مالی نیامده است.

کد خبر : ۲۸۰۴۲۶