خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در گفت وگو با ایلنا:

انتقال بین حوضه‌ای تنها راه زنده ماندن زاینده رود/سرچشمه زاینده رود؛چهارمحال و کارون

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: در جایی آب زیاد است و در جای دیگر در طول زمان مصارف افزایش یافته لذا باید با در نظر گرفتن مسائل حوضه های مبدا،توزیع را متعادل کرد و این چیزی است که در همه جای دنیا مرسوم است.

مسعود میرمحمد صادقی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص انتقادات به انتقال آب کارون به زاینده رود گفت:  آب زاینده رود از حوضه این رود تولید می شود و سرچشمه آن نیز در استان چهار محال بختیاری است.  

وی افزود: بدلیل کمبود آب در حوضه زاینده رود چند طرح انتقال آب بین حوضه ای اتفاق افتاده که یکی از آنها طرح تونل کوهرنگ یک است که سال 1333 زمان پهلوی اول و دوم  تکمیل و به بهره برداری رسیده و همچنین تونل دوم و سوم، که این سه حوضه آب را به زاینده رود منتقل می کنند البته این سه تونل از حوضه کارون هستند ولی بدلیل کمبود آب در این منطقه چاره ای نیست.

میرمحمدصادقی تصریح کرد: توزیع مکانی و مصرف آب در همه جای کشور و از جمله منطقه میانی  متوازن نیست یعنی در جایی آب زیاد است و در جای دیگر در طول زمان مصارف افزایش یافته لذا باید با در نظر گرفتن مسائل حوضه های مبدا، توزیع را متعادل کرد و این چیزی است که در همه جای دنیا مرسوم است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه توزیع آب یک کمیته تخصیص در وزارت نیرو تصمیم گیری می کند  و همه مسائل را در مبدا و مقصد حوضه در نظر می گیرند و آب را انتقال می دهند.

کد خبر : ۲۸۰۴۵۱