خبرگزاری کار ایران

درخواست روسیه از کشورهای نفتی برای افزایش ندادن تولید

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۵۳۲

وزیر انرژی روسیه از تولید کنندگان نفت جهان خواست تا تولید نفت خود را افزایش ندهند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری «ایندیا تایمز»، آلکساندر نواک، جمعه (٨ خردادماه ٩٤) گفت که روسیه از سایر تولیدکنندگان نفت می‌خواهد تا از افزایش حجم تولید نفت خود، بپرهیزند.

نواک البته تاکید کرد که مسکو به دنبال امضای توافقنامه‌ای با سازمان کشورهای صادر کننده نفت برای تعیین سطح خاصی از تولید نیست.

قرار است وزیر انرژی روسیه، ماه آینده میلادی با برخی مقامهای سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، دیدار و گفتگو کند. این دیدارها تنها دو روز قبل از برگزاری نشست آتی اوپک در وین در ٥ ژوئن (١٥ خردادماه ٩٤)، انجام خواهند شد.

درخواست روسیه از دیگر تولیدکنندگان نفت برای حفظ سطح تولید خود در حالی است که مسکو پیش از این تاکید کرده بود که با اوپک در خصوص سیاستهای نفتی خود همکاری نمی‌کند.

براین اساس، مدیر عامل لوک اویل (دومین تولیدکننده بزرگ نفت در روسیه) چند هفته پیش از این گفت که روسیه سیاستهای نفتی خود را با اوپک هماهنگ نمی کند. 

روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت غیراوپکی، در پی سقوط قیمت نفت در سال گذشته خواستار همکاری نزدیکتر با اعضای اوپک شد اما تمایل نداشت دست به کاهش تولید و صادرات خود بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز