خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش تعداد حملات دزدان دریایی به نفتکشها در سال 2015/بیشترین حملات توسط سومالیایی‌ها

تعداد حملات دزدان دریایی در سال 2014 و اوایل 2015 به کشتی ها خیلی بیشتر شده است/هیچکدام از حمله های دزدان دریایی به ناوگان کشتی موفق نبوده و ناوگان به سلامتی در آبهای بین المللی تردد می کنند.

علی اکبر صفایی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره حملات دزدهای دریایی به نفتکش ها گفت: از سال 2007 و 2008 که دزدی دریایی در منطقه خلیج عدن شروع شد ما بیش از 70 حمله به ناوگان شرکت ملی نفتکش داشتیم و تعداد حملات دزدان دریایی در سال 2014 و اوایل 2015 به کشتی ها خیلی بیشتر شده است.

وی افزود: با اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی روی کشتی و اقداماتی که بابت اجرای الزامات IMO و آمادگی و آموزش دریانوردان شکل گرفته هیچکدام از حمله های دزدان دریایی به ناوگان کشتی موفق نبوده و ناوگان به سلامتی در آبهای بین المللی تردد می کنند.

صفایی با بیان اینکه بیشتر حملات در خلیج عدن صورت گرفته، تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای نظامی و امنیتی که روی کشتی ها حضور دارند، الزامات و مقرراتIMO  بابت آموزش افراد روی کشتی و همچنین اقدامات امنیتی و حفاظت فیزیکی دست به دست هم می دهند که حملات دزدان دریایی ناکام شود.

وی افزود: حملات دزدان دریایی روی  FREE BOARD کشتی و یا کشتی های که سطح کمی از آب بیرون است بیشتر است اما کلا به انواع مختلف کشتی ها از جمله نفتکشها حمله انجام می شود. 

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش خاطرنشان کرد: بیشتر حمله دزدان دریایی در تنگه مالاکا، اطراف سریلانکا، اقیانوس هند برخی مناطق آبهای ساحلی افریقا بصورت سنتی دزدی می شود اما پدیده سومالی در خلیج عدن که از سال 2008 شروع شده بیشترین حملات صورت می گیرد که تعداد حملات قبلا به این شدت نبوده است.

کد خبر : ۲۸۰۶۰۶