خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران :

سرمایه گذاران از حمایت بانک مرکزی ایران برخوردارند

ایران در این رابطه برخی قوانین گذشته را مورد تجدید نظر قرار داده و در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی اقداماتی را انجام داد و این سرمایه‌گذاران از حمایت بانک مرکزی ایران برخوردار هستند.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: ارتقا سرمایه‌گذاری خارجی و محافظت از سرمایه‌گذاران وظیفه ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خزاعی ، معاون وزیر اقتصاد، در اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران در خصوص امنیت سرمایه‌گذاری در ایران اظهار داشت:علی‌رغم تحریم‌های غیر منصفانه‌ای که به ایران وارد شد توانستیم گام‌های موثری در همه حوزه‌ها برداریم.

وی افزود: این موضوع نشانگر نقش غیر قابل انکار ایران در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای است که رقابت تجاری پایداری را به همراه خواهد داشت، ایران در این رابطه برخی قوانین گذشته را مورد تجدید نظر قرار داده و در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی اقداماتی را انجام داد و این سرمایه‌گذاران از حمایت بانک مرکزی ایران برخوردار هستند.

سرمایه 160 میلیارد دلاری بازار سرمایه

خزاعی افزود: بازار سرمایه در سالهای اخیر نوساناتی را تجربه کرد و به شکل تصاعدی رشد داشت و سرمایه‌ی آن در حال حاضر به حدود 160 میلیارد دلار رسیده و سرمایه‌گذاران خارجی و بین‌المللی را به خود جذب کرده و بازگشت سرمایه پایداری را نوید بخش است.

وی با بیان این که ایران مزیت بسیار بالایی برای پروژه‌های اقتصادی با کسب و کار دارد، گفت: ما یکی از کشورهای دارای منابع قوی در هیدروکربن هستیم و همچنین از بزرگترین صنایع روی و مس و رتبه یازدهم را در سرب داریم.

دارای 58 میلیارد تن منابع معدنی با تنوع مختلف هستیم

خزاعی افزود: ما چهارمین تولید کننده نفت بوده و بزرگترین ذخایر گازی را داریم. همچنین 58 میلیارد تن منابع معدنی با تنوع مختلف را دارا هستیم وکشورمان بین 20 کشور اول جهان در این زمینه قرار دارد و همین موضوع ایران را در مرکز توجه شرکتهای بین‌المللی قرار می‌دهد و ما نیز باید به سرمایه‌گذاران خارجی خوشامد گفته واز آنها استقبال کنیم.

لزوم حفاظت از سرمایه گذاران و ارائه خدمات مناسب

خزاعی افزود:‌ یکی از مهمترین جوانب جذب و ارتقاء سرمایه‌گذاری خارجی در هر کشور میزبان، ساختار و چارچوب قانونی و حقوقی آن است و وظیفه ما است که از این سرمایه‌گذاران محافظت کنیم و خدمات مناسب را به آنها ارائه دهیم.

وی ادامه داد: دولت جدید ایران با پیشبرد سیاستهای بلند مدت اقتصاد مقاومتی و کاهش اتکا بر درآمدهای نفتی و افزایش اتکا به بخش خصوصی بر همکاری‌های بین‌المللی و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی تاکید و تمرکز دارد.

خسارت ها را جبران خواهیم کرد

خزاعی افزود: شاید جای نگرانی وجود داشته باشد که سرمایه‌گذاری‌های کلان و استراتژیک در صورت دیدن خسارت به دلیل مسائل غیر بازرگانی و غیر تجاری چه سرنوشتی خواهند داشت و ما باید این اطمینان را به سرمایه‌گذاران بدهیم که خسارت آنها در این مواقع جبران می‌شود.

 

کد خبر : ۲۸۰۷۷۰