خبرگزاری کار ایران

واعظی خواستار حضور قوی ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۸۴۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در دو سال اخیر با مصوبات دولت جایگاه مدیران کل استانی این وزارتخانه ارتقاء یافته، گفت: ادارات کل استانها از اهمیت بالایی برخوردارند و انتظار ما از مدیران کل حضور قوی در استان ها است.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در جمع مدیران کل استان های این وزارتخانه با بیان اینکه نیاز به جلسات هماهنگی بیشتر احساس می شود، اظهار داشت: سیاست وزارت بر این نهاده شده که تمام مدیران وزارتی هر نوع اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند.

وی مدیرکل استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نماینده تمام مجموعه وزارت در استان دانست و گفت: انتظار از مدیران استانی تلاش در جهت محقق شدن هرچه بیشتر اهداف وزارتخانه در استان ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر هماهنگی هرچه بهتر استان ها با مرکز، توانایی فنی و مدیریتی مدیران را زمینه ساز ارتقای جایگاه آنان برشمرد و گفت: هرقدر جایگاه و نفوذ بیشتری داشته باشید، کار مجموعه بهتر انجام خواهد شد.

واعظی با بیان اینکه سال گذشته اولویت نخست وزارت ارتباطات جبران عقب افتادگی ها بوده است، افزود: بخش زیرساخت تلاش خوبی داشت که قابل تقدیر است، اما این حرکت شروع کار است و ادامه خواهد یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه فناوری دنیا و مطرح شدن مباحثی همچون فضای ابری و بیگ دیتا و نسل پنجم، ادامه داد: این نوع فناوری تحولات عظیمی را ایجاد کرده اند که باید به آنها بیشتر پرداخته شود.

وی با تاکید بر تولید محتوا به عنوان اولویت سال جاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در سراسر کشور با تشویق گروه های فعال ict و ارایه امکانات به آنها کمک می کنیم.

واعظی افزود: این بحث را وزارت ارتباطات از استان قم شروع کرد و معتقدیم آنچه فراهم می شود باید در راستای تعالی مردم باشد، از این رو حمایت از تولید محتوای دینی و فاخر صورت گرفت.

وی با اشاره به تولید محتواهای مختلف در دانشگاه های سراسر کشور، اولویت دیگر وزارت ارتباطات را تشویق فارغ التحصیلان و دانشجویان در نوشتن برنامه های کاربردی و اپلیکیشن به منظور ایجاد اشتغالزایی دانست و خواستار تلاش بیشتر مدیران استانی به منظور شناسایی ظرفیت های استانی در این خصوص شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از ارایه پروانه های متعدد در سال جاری خبر داد و گفت: مقدمات آن در حال انجام است و امیدواریم تا نیمه نخست سال جاری به نتیجه برسد.

** عمیدیان: ادارات کل ICT استانها به انعکاس برنامه ها و سیاست های وزارت بپردازند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با ابراز خرسندی از نقش پررنگ ادارات کل، انتقال این ادارات را از حوزه پشتیبانی به حوزه مجلس نمایانگر جایگاه این ادارات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست.

علی اصغرعمیدیان افزود: پاسخگویی به نمایندگان و انعکاس سیاست ها و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آنها از اهم وظایف مدیران استانی است.

وی با اشاره به اینکه ادارت کل ICT نماینده حاکمیت در استان و پاسخگوی نهادهای حاکمیتی هستند، افزود: تمام دستگاه ها باید اطلاعات به روز عملکردها را در اختیار ادارت کل قرار دهند.

عمیدیان خواستار تقویت جایگاه حاکمیتی این ادارات و تعامل مناسب با دستگاه های نظارتی و استانداری ها شد و گفت: با ارایه اطلاعات دقیق و تعامل مناسب با دستگاه های نظارتی استان، شفاف سازی کنید.

** براری: مهمترین برنامه ما توسعه خدمات الکترونیکی و اشتغال است

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به اقدامات ارزشمندی که در مورد توسعه زیرساخت استانها انجام شده است، گفت: مهمترین برنامه ما در استانها توسعه خدمات الکترونیکی، توسعه اشتغال و بهبود و کسب و کار است.

مرتضی براری افزود: انتظار داریم با توجه به برنامه وزارت ارتباطات در خصوص ایجاد شغل در سال جاری استانها برنامه های خود را در زمینه توسعه این شاخص ها ارایه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 29 سفر استانی انجام شده که بیشترین حجم سفر در بین وزارتخانه ها را شامل می شود، گفت: این حجم از سفر استانی عزم وزارتخانه در افزایش جایگاه ادارات استانی را نشان می دهد.

وی در عین حال از افزایش تعاملات استانداران با وزارت ارتباطات خبر داد و با بیان اینکه، طبق برنامه در نظر داریم تا هفته دولت به سفرها پایان دهیم، افزود: البته جهت توسعه دولت الکترونیکی و بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال فاز دوم سفرها از ماه رمضان با همراهی شرکت های خصوصی آغاز خواهد شد.

براری با اشاره به موضوع اختصاص بودجه به استانها که در زمینه های مختلف از جمله تجهیزات فنی و کاهش شکاف دیجیتالی و usoدر استانها هزینه شده، گفت: در سال گذشته در همه استانها، شفاف سازی برنامه های توسعه ای صورت گرفت و قرار است تا پایان خرداد در بخش دولتی و خصوصی برنامه های سال جاری شفاف سازی صورت گیرد.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به منطقه بندی استانها نیز گفت: در این راستا، شورای مناطق جهت هماهنگی و همکاری بیشتر در استانها تشکیل شده است.

وی از برنامه جهت همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: پردیس همراه اول با همکاری دانشگاه شریف و همراه اول ایجاد شد که موفق بود و در نظر داریم این مدل موفق در دیگر دانشگاه ها نیز اجرا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز