خبرگزاری کار ایران

در قالب اجرای قانون بودجه ٩٤

اوراق مشارکت نفتی ماه آینده منتشر می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به دلیل این که شرکت ملی نفت تعهدهای سررسید شده زیادی را به بانکهای مختلف و بانک مرکزی از گذشته داشت، اجازه انتشار اوراق مشارکت داده نشد و پنج هزار میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده شرکت ملی نفت ایران پارسال تحقق نیافت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار امیدواری کرد که ماه آینده و با هدف تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرحهای صنعت نفت، از طریق سیستم بانکی اوراق مشارکت منتشر شود.

به گزارش ایلنا، رکن الدین جوادی با اعلام خبر این خبر گفت: مبلغ این میزان اوراق مشارکت مطابق با رقم اعلام شده در قانون بودجه  است.

بر اساس این گزارش، طبق قانون بودجه امسال کل کشور اجازه انتشار پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با هدف تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرحهای صنعت نفت داده شده است.

وی تصریح کرد: اوراق مشارکت مورد نظر نفت برای همه پروژه های نگهداشت و ازدیاد برداشت برای همه مناطق عملیاتی با اولویت پارس جنوبی و مناطق نفتخیز جنوب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام این که در سال ٩٣ انتشار پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده بود، افزود: به دلیل این که شرکت ملی نفت تعهدهای سررسید شده زیادی را به بانکهای مختلف و بانک مرکزی از گذشته داشت، اجازه انتشار اوراق مشارکت داده نشد و پنج هزار میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده شرکت ملی نفت ایران پارسال تحقق نیافت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به همراهی مجلس شورای اسلامی برای استمهال دو ساله اصل و فرع بدهیهای شرکت ملی نفت ایران و کاهش فشار بدهیها و نقدشوندگی بدهیها از سوی بانک مرکزی و دیگر بانکهای تجاری، گفت: با این شرایط امکان تامین اوراق مشاکت در سال ٩٤ فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیش از این یادآور شده بود که اوراق مشارکت یکی از محلهای درآمدی تامین مالی این شرکت است که در قانون بودجه، در بخش بودجه های عمرانی تحت عنوان «سایر منابع» درنظر گرفته شده است.

کد خبر : ۲۸۱۲۰۳