خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی در سی و نهمین کنفرانس وزیران کشاورزی فائو شرکت می کند

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۳۲۸

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در رأس هیأتی عالیرتبه به منظور شرکت در اجلاس وزیران کشاورزی و سی و نهمین کنفرانس وزیران کشاورزی فائو 5 شنبه 14 خرداد ماه سالجاری عازم ایتالیا می شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی نشست وزیران کشاورزی در شهر میلان و با محوریت سه موضوع "کشاورزی، غذا و توسعه"، "غذا و فرهنگ" و "کشاورزی و امنیت غذایی" برگزار خواهد شد و در نهایت منجر به امضائ منشور میلان می شود.

همچنین در این نشست، دولت ها برای نیل به امنیت غذایی در سراسر جهان تلاش و تاکید می کنند. در این سفر وزیر جهاد کشاورزی با شرکت در سی و نهمین کنفرانس وزیران کشاورزی فائو در رم  ضمن ایراد سخنرانی در مجمع عمومی این نشست به چرخه های فقر روستایی و گرسنگی در جهان و لزوم حمایت اجتماعی روستاها خواهد پرداخت.

بنابراین گزارش، مهندس حجتی در مراسم تعیین مدیرکل جدید فائو و مراسم ویژه ای که به مناسبت توفیق برخی از کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در تحقق اهداف توسعه هزاره در مبارزه با گرسنگی و فقر شرکت می کند و لوح تقدیر فائو به کشور جمهوری اسلامی ایران را نیز دریافت خواهد کرد.

در این سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیأت همراه از نمایشگاه جهانی اکسپو میلان 2015 که با شعار "تغذیه زمین و انرژی برای زندگی" برپا شده است، بازدید خواهند کرد.

در این سفر وزیر جهادکشاورزی همچنین با وزیر کشاورزی ایتالیا ملاقات خواهد کرد و در این ملاقات راهکارهای توسعه کشاورزی دو کشور بررسی می شود.

از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جریان این سفر بازدید میدانی محمود حجتی از تعدادی واحدهای تولیدی کشاورزی این کشور است.

در سفر به ایتالیا اسکندر زند رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج ،عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و هومن فتحی مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزیر جهاد کشاورزی را همراهی خواهند کرد.

گفتنی است نمایشگاه اکسپو میلان 2015 از یازده اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و در نهم آبان ماه به کار خود پایان خواهد داد. غرفه ایران در این نمایشگاه جهانی با عنوان سفره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز