خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی مطرح کرد:

راهکاری برای پیشگیری از تحمیل خسارت به کشاورزان

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به قابلیت های مناسب کشاورزی اردبیل گفت: بیش از نیاز کشور، بذر ذرت در این استان تولید می شود.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورزی در بازدید از طرح های تحقیقاتی و کشاورزی و مزارع بخش خصوص و دولتی پارس آباد افزود: بخش عظیمی از نیاز کشور به بذر ذرت در پارس آباد مغان تامین می شود به طوری که پارسال بیش از 24 هزار تن بذر ذرت رقم 704 معادل دو برابر نیاز و مصرف سالانه کشور در این منطقه تولید شد.

او گفت: بذر ذرت تولیدی سال 92 در بهار سال جاری آزمایش شده و نتایج این آزمایش ها نشان داد این بذرها کیفیت بسیار خوبی دارند.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از تحمیل خسارت به کشاورزان، بذور تولیدی با کمک سیستم بانکی از کشاورزان خریداری و در انبارها و سردخانه های استاندارد نگهداری شد.

کشاورزی با بیان این که برای حل مشکل فروش ذرت بذری پارسال دو راهکار ارائه شد افزود: تولید کنندگان یا باید فرصتی بدهند خریداری پیدا شود و بذور تولیدی را خریداری و مثل بذر سال 92 در انبارها و سردخانه ها نگهداری کند و یا این که به تولیدکنندگان تسهیلات بانکی اعطا می شود تا به طور مستقیم بذور را در سردخانه ها و انبارهای مناسب نگهداری کنند تا آبان و آذر امسال برای توزیع و فروش تصمیم گیری شود.

وی همچنین با اشاره به این که وضعیت زراعت و تولیدات کشاورزی استان اردبیل نسبت به پارسال و سال های گذشته در وضعیت خوبی قرار دارد گفت: در سال زراعی جاری اقلیم بسیار مستعد ، تلاش کشاورزان و پیگیری های مسوولان دست به دست هم داد تا اتفاق بسیار خوبی در حوزه کشاورزی بیافتد.

وی با اشاره به به وضعیت گندم آبی و دیم استان اردبیل اظهار کرد: مزارع گندم از نظر تمیزی و یکنواختی و رشد و خلوص بذر وضع بسیار خوبی دارد که این به افزایش درآمد منطقه ، افزایش تولید ملی و ارتقای امنیت غذایی کمک خواهد کرد.

کد خبر : ۲۸۱۵۴۳