خبرگزاری کار ایران

معاون امور مسافری شرکت راه آهن در گفتگو با ایلنا:

بالاترین سرعت قطار در ایران 160کیلومتر است / دو خطه کردن مسیر ریلی تهران - زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۶۴۰

معاون امور مسافری شرکت راه آهن با بیان اینکه افزایش سرعت قطارهای مسافری در برنامه شرکت راه آهن قرار گرفته است گفت: متاسفانه بسیاری از خطوط ریلی کشورمان بازسازی نشده است و همین امر باعث کاهش سرعت حمل و نقل ریلی شده است.

سید محمد راشدی در گفت و گو با ایلنا با تاکید بر اینکه بازسازی خطوط راه آهن را در مسیرهای جنوب، شمال و برخی دیگر از خطوط ریلی شروع کرده ایم گفت: در مسیر جنوب بازسازی اساسی انجام شده و خطوط ریلی در حال تعویض هستند و ریل گذاری جدیدی انجام شده تا سرعت سیر افزایش یابد.

وی ادامه داد: درمسیر خراسان هم علاوه بر بازسازی تعویض سوزن ها و تراورسها و خطوط ریلی مطرح است همچنین در مسیر تهران قم، تهران مشهد، تراک بندی ها در حال انجام است تا ظرفیت قطارها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویتهای شرکت راه‌آهن و همچنین وزارت راه و شهرسازی دو خطه کردن خطوط ریلی است افزود: مسیر بافق بندرعباس در حال دو خطه شدن است که بعد از آن دوخطه کردن مسیر اردکان به سمت یزد جزؤ برنامه های راه آهن است.

راشدی با اشاره به کمترین و بیشترین سرعت قطارهای مسافری در کشورمان گفت: بیشترین سرعت سیر مربوط می شود به ترنست های خط آهن تهران مشهد که 160 کیلومتر در ساعت سرعت دارند همچنین ترنست های مسیر قم یزد هم بین 140 تا 160کیلومتر در ساعت سرعت دارند.

وی ادامه داد: سرعت سیر در مسیر جنوب به دلیل بازسازی نشدن خطوط ریلی چیزی حدود 55 تا 60کیلومتر بر ساعت است که اگر مسیر درود اندیمشک بازسازی شود تا 80 کیلومتر در ساعت افزایش سرعت خواهیم داشت.

معاون امور مسافری شرکت راه آهن افزود: دو خطه کردن مسیر ریلی تهران زنجان در برنامه های شرکت راه آهن است که در صورت اجرای این پروژه مدت زمان سیر در این مسیر تا یکساعت کاهش پیدا می کند.

راشدی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های ریلی در صورت تامین خط آهن به پیشرفت فیزیکی خوبی می رسند گفت: خوشبختانه در سال گذشته و در ابتدای سال جاری به اندازه کافی ریل و خط آهن خریداری کرده ایم که اگر به مشکل کمبود اعتبارات و کمبود ریل برنخوریم پروژه های ریلی به درصد پیشرفت فیزیکی مناسبی می رسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز