خبرگزاری کار ایران

در پایان نشست ١٦٧ و به امید بهبود بازار نفت

سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه ای اوپک بازهم ثابت ماند

اعضای اوپک در پایان یکصد و شصت و هفتمین نشست این سازمان در وین، تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه ای این سازمان را تثبیت کنند.

 

به گزارش ایلنا، وزیران نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز (جمعه، ١٥ خردادماه) در پایان نشست پشت درهای بسته در نشست ١٦٧ این سازمان تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه ای این سازمان را همچنان بدون تغییر حفظ کنند.

وزیران نفت کشورهای صادر کننده نفت ضمن خوشبینی و پذیرش عمومی شرایط فعلی بازار نفت و قیمت آن نسبت به بهبود بازار در نیمه دوم سال ٢٠١٥ بسیار امیدوار هستند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در حاشیه سمینار اوپک در روز سوم ژوئن (چهارشنبه،١٣ خردادماه) ارسال نامه به اوپک را تایید کرد و درباره محتوای این نامه گفت: ایران پس از لغو تحریمها، در فاصله ای کوتاه، تولید نفت خود را به مقدار پیش از تحریمها خواهد رساند و از اوپک خواسته ایم این مسئله را در تصمیمهای خود لحاظ کند.

یکصد و شصت و هفتمین نشست پشت درهای بسته وزیران نفت اوپک ساعت ١٤:٣٠ امروز (جمعه،١٥ خردادماه) در وین اتریش آغاز به کار کرده بود؛ نشست مطبوعاتی اجلاس ١٦٧ اوپک نیز با حضور عبدالله سالم البدری، دبیرکل اوپک ساعت ١٨:٣٠ امروز برگزار می شود.

سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه نفت اوپک از سال ٢٠١١ میلادی تاکنون ثابت مانده است.

کد خبر : ۲۸۱۶۹۰