خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نمی توان با 10میلیون ریال مسکن مهر تحویل گرفت/200هزار واحد مسکن مهر در کشور متقاضی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۹۲۶

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت:با 10میلیون ریال نمی توان مسکن مهر تحویل گرفت و اگر متقاضی سهم آورده خود را تهیه نکرد حذف می شود.

به گزارش ایلنا، محسن نریمان در نشست اعضای شورای مسکن خوزستان در اهواز افزود: مردم علاوه بر سهم آورده برای مسکن مهر، ریالی پرداخت نمی کنند بلکه به مرور ساخت و سازها انجام و اعتبارات به مسکن مهر تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: به دلیل فراهم نشدن سهم آورده از سوی متقاضیان در شهر رامین اهواز وزارت راه و شهرسازی به جای آنها 120میلیارد ریال پرداخت کرده و به دلیل نبود متقاضی موثر در این واحدها چهار هزار میلیارد ریال در خوزستان بلوکه شده است.

نریمان گفت: از مجموع 105هزار واحد مسکن مهر خوزستان 10هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شده که تنها برای دو هزار نفر متقاضی وجود دارد و دو درصد مجموع مساکن مهر این استان را شامل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: متقاضیان در شهرهای جدید رامین و شیرین شهر به طور متوسط 50میلیون ریال سهم آورده داشته اند و این در حالی است که در اغلب شهرهای جدید کشور افراد با سهم آورده کمتر از یکصد میلیون ریال حذف شده اند.

نریمان گفت: اعتبارات دولتی به مسکن مهر تعلق نمی گیرد و هر متقاضی که سهم آورده نداشته باشد عقب می افتد.

وی اظهار کرد: در شورای مسکن بسیاری از این مسایل قابل حل است؛ شهر رامین اقبال ندارد و با ایجاد تعاونی های مدیران این اقبال ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهای جدید کشور در سال 1394 به همه متقاضیان موثر مسکن تحویل می شود، در این شهرها ظرفیت های جدیدی وجود دارد که امید است با فراهم کردن خدمات روبنایی و زیربنایی امکان استفاده از این ظرفیت ها فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان هم از تدوین بسته 400میلیارد ریالی برای مسکن مهر این استان خبر داد و گفت: رونق مسکن مهر خوزستان در گرو تامین این میزان اعتبار است.

منوچهر رحمانی افزود: در خوزستان 105هزار واحد مسکن مهر در دست ساخت است که در قالب اجاره داری 99 ساله، تفاهم سه جانبه، اجاره داری پنج ساله و خودمالکی ساخته می شود.

وی اضافه کرد: از مجموع واحدها 54هزار و 515واحد آماده بهره برداری شده و تکمیل واحدها در گرو افزایش تسهیلات از 250 میلیون ریال به 300میلیون ریال است.

رحمانی گفت: در این ارتباط وزیر راه و شهرسازی به بانک ها ابلاغیه صادر کرده که یکی از گره های اساسی مسکن مهر با افزایش سقف تسهیلات باز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بر ضرورت رسیدگی به آسفالت معابر و محوطه سازی در مسکن مهر تاکید کرد.

رحمانی افزود: بسته تشویقی آماده شده تا مردم انگیزه بیشتری برای زندگی داشته باشند و این ها ایجاد جاذبه برای کسانی است که بیایند و در این واحدها سکونت یابند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: متقاضیان کاذب و افرادی که سهم آورده خود را فراهم نکرده اند یک بلوک را معطل خود کرده اند و نیاز است در این ارتباط با اداره کل تعاون به جمع بندی برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از راه اندازی مراکز صنعتی و اشتغال زا در شهرهای جدید با هدف ایجاد جاذبه های در این شهرها خبر داد.

محسن نریمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: نباید این شهرها به صورت خوابگاهی طراحی شود و تلاش بر این است که پویا بوده و در خود اشتغالزایی داشته باشند.

وی در این زمینه گفت: در شهر جدید پردیس پارک فناوری و شهرک صنعتی دیده شده است، در شهر جدید پرند تهران ایجاد شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده که افراد از این شهرها به صورت خوابگاه استفاده نکنند و جایگاهی داشته باشند که از نظر اشتغالزایی فعال شوند.

نریمان ادامه داد: اگر شهرهای جدید محیط گردشگری و محیط های صنعتی داشته باشند می تواند به اشتغال پایدار کمک کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: 200هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و پروژه های مسکن مهر کشور متقاضی ندارد که از این تعداد 17هزار واحد مربوط به خوزستان است.

نریمان اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت بر این است که مسکن مهر را تمام کند و اگر معضلاتی در مقاطع بازدید و ارزیابی ها مطرح می شود در شورای مسکن مطرح شود.

وی اضافه کرد: قرار است چالش های فراروی مسکن مهر که در خوزستان ممکن است برخی چالش ها ویژه این استان باشد به صورت محله ای و منطقه ای بررسی شود و نمایندگان استانداری با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی مسایل را بررسی و پیشنهاد مشخص ارائه کنند که اگر در حیطه اختیارات استان بود حل شود و اگر به مصوبه وزارتخانه نیاز بود از هیات وزیران مصوبات را بگیریم.

نریمان گفت: اغلب واحدهای بدون متقاضی افزون بر 50درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از تسهیلات مسکن مهر استفاده کرده اند.

نریمان افزود: مسکن مهر طرحی بود که اگر بر اساس نیازها و با برنامه ریزی درست انجام می شد مشکلات کنونی را نداشت و در برخی جاها شتاب زده عمل و در جاهایی اقدام شد که اقبال مردم در آنها بالا نبود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در شهر جدید رامین ساخت پنج هزار واحد شروع شده که متقاضی موثر آن فقط یک هزار نفر است، در دیگر شهرها مانند شیرین شهر هم وضعیت این چنین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز