خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

فردا عملیات اجرایی آزادراه سبزوار-نیشابور-مشهد آغاز می شود/کاهش 30 کیلومتری مسیر و 60 دقیقه ای زمان سفر

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۰۶۹

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فردا عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود که با احداث آن شاهد کاهش 30 کیلومتری مسیر، 60 دقیقه ای زمان سفر، صرفه جویی 550 میلیون لیتر در مصرف بنزین و گازوئیل و جمعا صرفه جویی اقتصادی معادل 18 هزار و 520 میلیارد ریال خواهیم بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این خبر افزود: امروز شاهد آن هستیم که تدابیر اتخاذ شده در دولت تدبیر و امید  سبب تمایل بخشهای غیردولتی برای مشارکت در توسعه آزادراههای کشور شده و این امر زمینه ی مناسبی را برای تحقق اهداف تبیین شده در این بخش فراهم کرده به طوریکه درسه ماهه نخست سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی 3 آزادراه مهم درکشور بوده ایم.

وی آزادراه مراغه – هشترود به طول 92 کیلومتر، آزادراه تبریز-مرند- بازرگان به طول  253 کیلومتر و اینک آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد به طول 223 کیلومتر را آزادراه هایی دانست که در سه ماهه نخست سال جاری عملیات اجرایی آنها آغاز شده و از آغاز عملیات اجرایی آزادراه کنارگذرجنوبی تهران به طول 158 کیلومتر در آینده ای نزدیک خبر داد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: چندی پیش فاز اول آزادراه حرم تا حرم حدفاصل قم تا گرمسار به طول 152 کیلومتر  به بهره برداری رسید و بخش دیگر این آزادراه حدفاصل گرمسار تا سمنان به طول 120 کیلومتر  مرحله مطالعات تکمیلی خود را طی می کند و حالا عملیات اجرایی فاز دیگری از این آزادراه با هدف اتصال   شبکه ی آزادراهی به مشهد مقدس و تکمیل بخش دیگری از کریدور بین المللی شرق به غرب آغاز می شود.

نورزاد ادامه داد: استان خراسان رضوی با وجود شهر مقدس مشهد در مرکزیت آن با ورود سالانه بیش از 20 میلیون مسافر، بیش از 28 میلیلون تن کالای وردی به پایانه ها و عبور بیش از 91 میلیون تن کیلومتر بار عبوری از آن دارای اهمیت فراوانی در شبکه حمل و نقل کشور است که همین امر احداث این آزادراه را توجیه می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین واقع شدن این آزادراه در مسیر کریدور شرق به غرب، وجود مراکز متعدد صنعتی، کشاورزی و نیز جاذبه های گردشگری، جایگاه این مسیر را در کریدورهای اصلی کشور پر اهمیت اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز