خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده های غذایی ایران:

کاهش قیمت زعفران با ورود محصول جدید به بازار / افزایش 40 درصدی نرخ زعفران

مشتری زعفران دربازار کم شده و ممکن است عده ای در بازار جو سازی کنند تا قیمت افزایش پیدا کند تا کاهش فروش جبران شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده های غذایی ایران در خصوص افزایش چشمگیر قیمت زعفران طی 40 روز گذشته در مشهد؛ اظهار کرد:این افزایش قیمت پس از ورود محصولات جدید کاهش خواهد یافت.  

جلیل مغازه ای، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: افزایش 40 درصدی قیمت زعفران در سال جدید را نمی توان به کاهش تولید محصول زعفران ربط داد؛ چون هنوز محصول جدید وارد بازار نشده است که میزان تولید مشخص شده باشد.

وی افزود: مشتری زعفران دربازار کم شده و ممکن است عده ای در بازار جو سازی کنند تا قیمت افزایش یافته تا کاهش فروش جبران شود.

مغازه ای تاکید کرد: زعفران محصولی کم آب براست و کمبود آب تاثیری در میزان تولید محصول نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده های غذایی ایران، اظهار کرد: مشتری برای زعفران در بازار کم شده است؛ اما  با ورود محصول جدید زعفران قیمت این محصول متعادل خواهد شد.

گفتنی است؛ چندی پیش نیز رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران ایران؛ در خصوص فعالیت افرادی در بازار زعفران هشدار داد که بدون  پروانه کسب و یا کارت بازرگانی، در فصل برداشت زعفران که کشاورز نیازمند پول است این محصول را با قیمت ارزان به صورت نقدی یا با چک و سفته خریداری می کنند و به چند برابر قیمت در داخل یا خارج از کشور می فروشند.

کد خبر : ۲۸۲۲۴۵