خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان ملی استاندارد ایران؛

سازمان ملی استاندارد مسئول نظارت بر کیفیت بنزین شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۳۸۲

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در آخرین جلسه شورای عالی استاندارد مسئولیت نظارت بر کیفیت بنزین تولید داخل به این سازمان واگذار شده که براین اساس بزودی گزارشی از وضعیت کیفیت بنزین داخل ارایه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت در حاشیه نخستین همایش روز جهانی تایید صلاحیت در جمع خبرنگاران، افزود: بدنبال این مصوبه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا از مراکز تولید و توزیع بنزین داخل بازدیدهای لازم به عمل آید.

وی با بیان اینکه تمرکز سازمان ملی استاندارد بر تولید و توزیع بنزین داخل است، اضافه کرد: با نظارت هایی که بر کیفیت بنزین های وارداتی صورت گرفته است، این محصول مشکلی ندارد.

پیروزبخت سپس ادامه داد: با این رویکردی که برای ایجاد کیفیت در بنزین های تولید داخل ایجاد شده است، امیدواریم بزودی شاهد تولید بنزین با کیفیت مناسب در داخل کشور باشیم.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین از آغاز بازرسی ها از بازار در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بازرسی های همه جانبه ای به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز شده تا تمام مایحتاج مردم برای این ماه کنترل و بازرسی شود.

پیروزبخت با بیان اینکه این مایحتاج شامل خرما، لبنیات، روغن قنادی ها و نظایر آن می شود، افزود: بازرسی ها هم اکنون شروع شده و در پایان ماه مبارک رمضان نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به نتایج بازرسی های بازار در سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت 350 هزار مورد بازرسی از بازار سراسر کشور به عمل آمد که 220 مورد جعل علامت استاندارد داشتیم. همچنین در این مدت حدود 2 هزار مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شد.

رییس سازمان ملی استاندارد سپس بر ضرورت کنترل و نظارت ها پس از تولید تاکید کرد و گفت: مراحل پس از تولید در بحث آلایندگی ها بسیار مهم و با ارزش است و باید نظارت و کنترل های دوره ای برای محصولات تولید شده صورت پذیرد.

پیروزبخت افزود: به عنوان نمونه خودرو باید پس از تولید مورد آزمون ها و نظارت های دوره ای قرار گیرد که در این راستا باید بحث های معاینه فنی بسیار جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از صدور معاینه فنی های صوری، اظهار داشت: در بسیاری از موارد که احساس خطر کردیم ولی جزء وظایف ما نبوده است، به کمک دستگاه های اصلی آمدیم.

پیروزبخت ادامه داد: از جمله این موارد کنترل مخازن سوخت سی ان جی خودروهای گاز سوز است که فعالیت های خود را برای کنترل این مخازن آغاز کردیم.

این مقام مسئول در حوزه استاندارد کشور با بیان اینکه نظارت و کنترل مخازن سی ان جی خودروهای بخش دولتی از ابتدای سال آغاز شده است، گفت: تا پایان سال جاری کنترل این مخازن به پایان خواهد رسید و سپس مخازن سوخت خودروهای عمومی را آغاز خواهیم کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد در خصوص حوادث اخیر برای اتوبوس های اسکانیا در کشور نیز گفت: همچون همه موارد برای استفاده از تکنولوژی باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

پیروزبخت با تاکید براینکه سوانح رانندگی از عوامل مختلفی ناشی می شود، افزود: در حادثه اخیر، خواب آلودگی راننده عامل اصلی حادثه عنوان شده که برای کاهش عوامل انسانی در بروز حوادث رانندگی باید فرهنگ سازی شود.

وی سپس به پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران به وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: به این وزارتخانه پیشنهاد دادیم برای ناوگان برون شهری همچون هواپیماها، یک چک لیست تهیه شود و قبل از حرکت هر اتوبوس چک های لازم اعمال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز