خبرگزاری کار ایران

سیف در مراسم رونمایی از نخستین حساب صندوق پس انداز خانه اولی ها:

پس از یک دوره هشت ساله، شاهد رشد اقتصادی بوده ایم

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۴۸۳

رییس کل بانک مرکزی گفت: پس از یک دوره هشت ساله بار دیگر شاهد رشد اقتصادی در کشور بوده ایم و این دستاورد مهم را باید در سال 94 نیز با رعایت انضباط مالی و پولی جدی بگیریم.

به گزارش ایلنا، ولی الله سیف در مراسم رونمایی از نخستین حساب صندوق پس انداز خانه اولی ها، گفت: بخش مسکن یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور است لذا ایجاد هرگونه تحرک در این حوزه باعث رونق و رشد اقتصاد ملی می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری انضباط مالی و پولی و تصمیمات صحیح همواره در دستور کار ما خواهد بود، تصریح کرد: به همین منظور ما می توانیم در توسعه اقتصادی کشور گام های اساسی برداریم تا زمینه های تحرک دراقتصاد کلان و مسکن فراهم شود.

رئیس کل بانک مزکزی اظهار داشت: نقش بانک مسکن در حوزه تخصصی ساخت و ساز بعنوان یک بانک توسعه ای اهمیت بسیاری دارد و این بانک باید به ماهیت اصلی خود بازگردد.

سیف اظهار داشت: در سال های گذشته متاسفانه به بانک مسکن خسارات زیادی وارد شد زیرا این بانک از ماهیت خود فاصله گرفت و این سبب تجربه ناخوشایندی برای ما بود.

وی با اشاره به وضعیت تامین منابع مالی مورد نیاز مسکن مهر نیز اظهار داشت: مسکن مهر در آغاز کار دولت یازدهم مشکلات زیادی را برای نظام بانکی فراهم کرد به طوری که این پروژه بزرگ کل اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دارد و هنوز هم علیرغم اینکه در مسکن مهر مشکلات زیادی داریم در صددیم تمام واحدهای نیمه تمام آن به پایان برسد.

وی همکاری بانک مرکزی، بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی را در حوزه ساخت و ساز کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: باید هرگونه تصمیم در این حوزه به روز شود و مدل های مختلفی که برای خانه دار شدن مردم ارائه می شود، متناسب با شرایط اقتصادی و وضعیت کشور تغییر یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز