خبرگزاری کار ایران

سرافراز در دیدار با نعمت‌زاده:

ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری در تولید از اولویت‌های رسانه ملی است

رئیس رسانه ملی گفت: رسالت صدا و سیما در حوزه صنعت ، معدن و تجارت ؛ تبلیغ و ترویج و حمایت از فرهنگ تولید و اعتماد به نفس و تقویت فرهنگ مصرف تولید داخلی است.

به گزارش ایلنا، محمد سرافراز در نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی که در سازمان صداوسیما برگزار شد، افزود: حمایت و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری در تولید و نوآوری‌ها در عرصه‌های مختلف صنعتی و تولیدی از اولویت‌های رسانه ملی است.

رئیس سازمان صداوسیما، معرفی تولیدکنندگان برتر و کارآفرینانی را که موفق می‌شوند با سرمایه کم، کالای مورد نیاز جامعه را تولید کنند از برنامه‌های رسانه ملی بیان کرد و گفت: این قشر برای جامعه الگو و امیدآفرین هستند و لذا معرفی آنها همواره در دستور کار رسانه ملی قرار دارد.

سرافراز افزود: رسانه ملی در معرفی محصولات داخلی که ویژگی خوب دارند می‌تواند در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی، همکاری کند.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اهمیت تبلیغ در فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش مردم به سمت مصرف تولیدات داخلی، تبلیغ اینگونه محصولات را در بهترین ساعات با هدف فرهنگ‌سازی از ظرفیت‌های رسانه ملی ذکر کرد و گفت: ساخت و تولید برنامه‌های مشارکتی و تولید سریال با محتوای تقویت تولیدات داخلی و بهینه‌سازی مصرف و معرفی موانع و مشکلات راه‌اندازی یک خط تولید در قالب سریال از دیگر ظرفیت‌هاست.

سرافراز افزود: رسانه ملی در پوشش رویدادهای خبری، تولید مستندهای تلویزیونی و برنامه‌های ترکیبی و سایر برنامه‌ها نیز آمادگی دارد با وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری کند.

رئیس رسانه ملی ابراز امیدواری کرد کارگروه مشترک روابط عمومی‌های صداوسیما و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادها را بررسی تا زمینه برای همکاری‌ها گسترش یابد.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست مشترک با تاکید بر اهمیت همکاری رسانه ملی در حمایت از کار، تولید و سرمایه‌گذاری در کشور گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم تاکید کرده‌اند بخش صنعت و معدن پیشران اقتصاد کشور است.

نعمت‌زاده با اشاره به رهنمودهای مکرر مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی افزود: هنوز فرهنگ تولید و اعتماد به نفس در این زمینه در کشور نهادینه نشده است که با کمک برنامه‌های صداوسیما می‌توان این فرهنگ را نهادینه کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تجارب کشورهایی مانند مالزی، ترکیه و کره جنوبی در نهادینه کردن فرهنگ کار و تولید گفت: با همکاری صداوسیما می‌توان برنامه‌ای راهبردی با مدت زمان 5 سال تدوین و در مسیر نهادینه کردن فرهنگ کار و تولید اجرا کرد.

نعمت‌زاده توجه به فرهنگ سرمایه‌گذاری را دومین اولویت همکاری با رسانه ملی بیان کرد و افزود: این فرهنگ باید در کشور نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری‌های کوچک خانواده‌ها در رشد اقتصادی جامعه موثر است، یاد آور شد: حتی یک درصد اندک از درآمد خانوارها هم می‌تواند به توسعه سرمایه‌گذاری و آبادانی در کشور کمک کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه به نوآوری، فناوری و ابتکار و خلاقیت در کشور را ضروری دانست و گفت: متاسفانه به موضوع خلاقیت در صنعت کشور کم‌توجهی شده است که با همکاری رسانه ملی می‌توان برای حمایت از طرح‌های خلاقانه گام برداشت.

نعمت‌زاده افزود: یکی دیگر از موضوع‌های مهم که با همکاری صداوسیما می‌توان به نتایج خوبی دست یافت، فرهنگ‌سازی در موضوع مصرف داخلی است.

وی با اشاره به رهنمودهای جدی رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ مصرف داخلی گفت: در کنار این موضوع تولید داخل هم باید کیفیت خود را ارتقاء بدهد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اهمیت تبلیغ کالاهای داخلی در رسانه ملی یادآور شد: تبلیغ کالاهای داخلی با اولویت داشتن نشان استاندارد و دارابودن کیفیت بالا و صادرات می‌تواند در اولویت قرار گیرد.

در این نشست مشترک؛ معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز مهمترین اولویت‌ها، ظرفیت‌ها و دغدغه‌های خود را برای افزایش همکاری با رسانه ملی بیان کردند.

معاونان و مدیران رسانه ملی هم ضمن ارائه پیشنهادها برای گسترش همکاری‌ها با وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تعامل بیشتر تاکید کردند.

کد خبر : ۲۸۳۰۱۳