خبرگزاری کار ایران

نتایج مثبت مذاکرات با 1+5 آینده درخشان تعامل با اروپا را رقم می‌زند/لوکزامبورگ پل ارتباطی ایران با اتحادیه اروپا

رئیس اتاق ایران گفت: لوکزامبورگ کشور کوچک،اما توسعه یافته است و می تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اتحادیه اروپا باشد و علاوه بر این باتوجه به موقعیت راهبردی ایران درمنطقه ،کشورمان می تواند نقطه اتصال لوکزامبورگ به کشورهای خلیج فارس، آسیای میانه و حوزه قفقازباشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق ایران، غلامحسین شافعی در دیدار جینات ارپلدینگ مدیر بین الملل اتاق لوکزامبورگ با وی که با حضور سفیر بلژیک در تهران انجام شد، اظهار داشت: اتاق های بازرگانی ایران و لوکزامبورگ در توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور نقش مهمی دارند.

رئیس اتاق ایران، نقش اتاق های بازرگانی در گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور را یادآور شد و گفت: تبادل هیأت های تجاری و برگزاری همایش و نشست های تجاری برای بازرگانان، توسط اتاق های بازرگانی دو کشور در توسعه مناسبات اقتصادی نقش بسزایی دارند.

وی افزود: ایران و لوکزامبورگ با استفاده از موقعیت تجاری می توانند، همکاری های دو، سه و چند جانبه داشته باشند.

به گفته شافعی، لوکزامبورگ از سیستم بانکی و خدمات مالی خوبی برخوردار است که می تواند عامل مهمی برای گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور باشد.

رئیس اتاق ایران، تصریح کرد: شرکت های کوچک و متوسط در توسعه روابط تجاری از اهمیت بسزایی برخوردارند و با توجه به برنامه های توسعه کشور، سرمایه گذاران خارجی می توانند سهم زیادی در اقتصاد بزرگ ایران داشته باشند.

وی گفت: نتایج مثبت مذاکرات 1+5 و رویکرد دولت به تقویت روابط اقتصاد خارجی با سایر کشورها، آینده درخشانی در تعامل با کشورهای اروپایی خواهیم داشت.

رئیس اتاق ایران ضمن قدردانی از خدمات سفیر بلژیک در تسهیل رفت و آمد تجار دو کشور، اظهار داشت: نگاه اقتصادی سفرا عامل تعیین کننده ای در گسترش همکاری های اقتصادی کشورها است.

وی اضافه کرد: اعزام هیأت های تجاری کشورهای خارجی به ایران، تجار و سرمایه گذاران خارجی از نزدیک با واقعیت های کشورمان آشنا خواهند شد.

براساس این گزارش، جینات ارپلدینگ مدیر بین الملل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و قدردانی از مهمان نوازی گرم ایرانی ها، اظهار داشت: هیأت تجاری کوچکی از کشور متبوعش به ایران آمده اند، قصد دارند از نزدیک توانمندی ها، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در ایران را مورد بررسی قرار داده و در آینده با هیأت های بزرگتری وارد تهران شوند.

ارپلدینگ افزود: علاوه بر شناسایی تجار ایرانی، فرصت های همکاری دو کشور باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا به یک اعتماد و اطمینان متقابل دست یابند.

مدیر بین الملل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ ضمن تأکید بر نقش دو کشور در منطقه، گفت: خدمات بانکی، صنعت فولاد، حمل ونقل، فن آوری اطلاعات، رایانه، ایجاد خط مستقیم پرواز از زمینه های همکاری دو کشور در آینده نزدیک پس از رفع تحریم ها محسوب می شود.

وی نسبت به برقراری خط پروازی مستقیم بین ایران و لوکزامبورگ ابراز تمایل کرد و گفت: خط هوایی ملی کارلایت می تواند خط پروازی بین دو کشور دایر کرده و در عین حال از آسمان ایران برای سفر به نقاط دیگر دنیا استفاده کند.

کد خبر : ۲۸۳۱۰۱