خبرگزاری کار ایران

دانشمند در گفتگو با ایلنا :

اتاق بازرگانی ایران به کانون بازنشستگان تبدیل شده است

اتاق بازرگانی تهران به نسبت اتاق بازرگانی ایران بهتر عمل کرده است اما این اتاق هم از اهداف خود فاصله گرفته است.

مسعود دانشمند ، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: اتاق بازرگانی ایران از دورن خود هیچ زایشی ندارد و برای هر فعالیتی از افراد خارج از اتاق بازرگانی استفاده می کند و کارمند های خود را از سازمان های دیگر می آورد!

وی تصریح کرد: ضرورت دارد این دیدگاه متحول شود و رییس جدید اتاق بازرگانی ایران این مشکلات را حل کند اینکه فردی پیش از اتاق بازرگانی در دولت فعالیت داشته و حال قبای بخش خصوصی را پوشیده است مهم نیست ،اما این موضوع مهم است که مدیریت او باید برای بخش خصوصی باشد .

دانشمند با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به کانون بازنشستگان بدل شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیازمند اتاقی پویا هستیم و آموزش های دوره ای کوتاه مدت و کمک از جوانان تحصیل کرده به رشد اتاق کمک می کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بدنه اصلی اتاق بازرگانی انگیزه و بالندگی لازم برای رشد را ندارند تصریح کرد: اتاق بازرگانی تهران به نسبت اتاق بازرگانی ایران بهتر عمل کرده است اما این اتاق هم از اهداف خود فاصله گرفته است.

وی گفت: در حالی که مشکل مالی اتاقها طی سالهای اخیر حل شده اما اتاق بازرگانی تهران به جای آنکه به وظایف اصلی خود در خصوص وظایف اعضاء بپردازد بیشتر به مسائل بین المللی و ارتباط با کشورهای هند، نروژ، عمان و ... پرداخته است.

دانشمند ادامه داد : اتاق بازرگانی ایران به یک سازمان در حد یک وزارتخانه تبدیل شده و چنانچه درخواست و نامه ای به این اتاق ارسال شود زمان زیادی طول می کشد تا پاسخ آن را بدهند.

وی در خاتمه گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی پیش رو اتاق بازرگانی ایران باید بتواند سرعت خود را برای واکنش به این شرایط افزایش دهد.

کد خبر : ۲۸۳۱۲۰