خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

2200 مشترک اداری 28و نیم درصد برق تهران را مصرف می‌کنند/ افزایش بار شبکه منجر به خاموشی تهران می‌شود

هاشمی با بیان اینکه 2200 مشترک اداری 28 و نیم درصد مصرف برق تهران را به خود اختصاص داده اند، گفت: افزایش مصرف منجر به آسیب دیدگی تاسیسات و خاموشی می شود.

سید محمد هاشمی مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نزدیک شدن به زمان پیک مصرف برق و لزوم صرفه جویی و مراعات از جانب مردم، گفت: پیک مصرف برق بستگی به دما، رطوبت و مصرف کننده دارد لذا در زمان افزایش دما و رطوبت لازم است که مردم مصرف خود را کاهش دهند تا با خاموشی مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: از 4 میلیون و 200 هزار مشترک در تهران 2200 مشترک اداری است که این تعداد مشترک اداری 28 و نیم درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.

هاشمی اظهار داشت: طی هفته گذشته در یک روز 24 درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته مصرف برق بیشتر شد که این میزان مصرف مربوط به وسایل سرمایشی است بنابراین از مردم تقاضا می کنیم که اگر مردم می خواهند تجهیزات برقی شان سالم بماند کمتر مصرف کنند و حین استفاده از کولر حداقل یک لامپ را خاموش کنند تا با قطعی مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: تاسیسات توزیع برق هم ظرفیتی دارد اگر مردم یک مقدار مراعات کنند مشکلی پیش نمی آید در غیر این صورت خاموشی خواهیم داشت.

مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران اظهار داشت: پیک مصرف ما در تهران 4هزار مگاوات است و مصرف 4هزار مگاوات به بالا در تهران فقط سه روز و روزی 6 ساعت است و مصرف 3900 مگاوات به بالا در تهران 13 روز است لذا در این مدت در صورتی که مردم رعایت کنند و فقط یک درجه از میزان مصرف وسایل خود بکاهند، مشکلی پیش نمی آید.

وی زمان پیک مصرف را اواخر تیر و مرداد اعلام کرد و گفت: ما به لحاظ تولید و توزیع برق مشکلی نداریم و در شرایط ایده الی قرار داریم مگر اینکه با افزایش مصرف تاسیسات آسیب ببینند و افزایش بار در شبکه داشته باشیم، لذا اگر همراهی مردم را داشته باشیم تابستان را بخوبی پشت سر می گذاریم.

کد خبر : ۲۸۳۱۴۶