خبرگزاری کار ایران

ترانزیت نفتی در بنادر تجاری هرمزگان 166 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۳۴۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رشد 166 درصدی ترانزیت نفتی از بنادر استان ظرف دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بنادر هرمزگان، ابراهیم ایدنی در نشست تشریح عملکرد بنادر استان، اظهار داشت: دراین مدت 134 هزارو 275 تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر هرمزگان ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل166 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی این مدت همچنین یک میلیون و 344 هزارو 354 تن انواع کالاهای نفتی از طریق بنادر هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.

ایدنی تصریح کرد: طی این مدت 219 هزار و 753 تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 45 درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاها غیرنفتی افزون بر دو میلیون و 69 هزار و 276 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، 17 درصد رشد داشته است.

ایدنی بیان داشت: طی مدت یاد شده، 254 هزار و 138 TEU کانتینر در پایانه های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: در مجموع در این مدت 13 میلیون و 139 هزار و 332 تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.

استان هرمزگان دارای بیش از 72 بندر کوچک و بزرگ تجاری است که بنادر شهید رجایی، شهید باهنر و بندرلنگه از جمله مهمترین بنادر آن محسوب می شود.

از بندر شهید رجایی که 60 درصد تخلیه و بارگیری بنادر کل کشور و 90 درصد عملیات کانتینری را به خود اختصاص داده، به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یاد می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز