خبرگزاری کار ایران

مشکل آب روستاهای قشم طی شش ماه آینده حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۳۶۲

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از حل مشکل آب شرب مورد نیاز روستاهای جزیره قشم طی شش ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از قشم، حمید رضا مومنی در دیدار با امامان جمعه اهل سنت جزیره قشم با بیان این مطلب گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، روزانه 4500 متر مکعب آب تولیدی شرکت مپنا و طی دو هفته آینده نیز 5000 متر مکعب آب از آب شیرین کن کووه ای وارد مدار شبکه روستائی می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به برنامه احیای کشاورزی در قشم اشاره کرد و گفت: با تامین آب ارزان و استفاده از فناوری روز و کشت های گلخانه ای درنظر داریم کشاورزی این منطقه را به عنوان یک اقدام مهم اقتصادی، احیا کنیم.

ایجاد اشتغال برای جوانان قشم از طریق جذب سرمایه گذاران واقعی در صنایع شیلاتی با توجه به سهم بالای صید ماهی در این جزیره نیز از موضوعاتی بود که مومنی به آن پرداخت و گفت: ایجاد شهرک شیلاتی در قشم با هدف افزایش اشتغال جوانان و توسعه فعالیت های اقتصادی صیادان این جزیره در نشست معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان شیلات بررسی شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تصرفات اراضی ملی و دولتی در قشم مشکلی است که علمای دین باید به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های خود مردم را از ورود به آن بر حذر دارند.

وی ادامه داد: واگذاری زمین به جوانان برای ایجاد سرپناه زندگی و احترام به حقوق واقعی افراد دارای سند مالکیت زمین در نقاط مختلف جزیره، در دستور کار سازمان منطقه آزاد قرار دارد اما با متصرفان اراضی ملی و دولتی براساس تاکید مقام معظم رهبری و صراحت قانون، با جدیت برخورد خواهیم کرد.

مومنی در ادامه از امامان جمعه اهل سنت قشم درخواست کرد که مردم را در زمینه های نظافت محیطی، مصرف درست آب و برق و احترام به حقوق شهروندی و حقوق دولت براساس احکام اسلام عزیز، هدایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش اصلی فعالیت مناطق آزاد کشور، گفت: علیرغم گذشت بیش از 23 سال از عمر منطقه آزاد قشم، هیچ یک از اهداف مهم تاسیس آن شامل تولید، صادرات و انتقال فناوری و دانش مهارت های اقتصادی به داخل سرزمین اصلی محقق نشده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به موضوع واگذاری خدمات شهری به شهرداری ها هم اشاره کرد و گفت: کار سازمان منطقه آزاد براساس قانون فراتر از مسائل خدمات شهری است و به عنوان نماینده عالی دولت در نظر داریم با جذب سرمایه گذاران و توسعه همه جانبه کاری کنیم که همه مردم قشم از مزایای سرمایه گذاری در این منطقه بهره مند شوند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت شهر قشم نیز طی سخنانی با اظهار رضایت از برنامه های اعلام شده مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، آمادگی امامان جمعه را برای موفیت وی ابراز داشت.

وی اعلام کرد: عقل اقتضا می کند که هم مردم و هم سازمان منطقه آزاد براساس دستور دین با حُسن همجواری و همدلی در مسیر توسعه همه جانبه حرکت کنند.

امام جمعه اهل سنت قشم ادامه داد: مردم در حوزه های مختلف از جمله زمین آبا و اجدادی خود، آب آشامیدنی، راه، اشتغال مشکلاتی دارند و مسئولین با انجام وظایف قانونی خود و رعایت احترام به مردم می توانند نام نیکی از خود در راه خدمت به مردم این منطقه به یادگار بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز