خبرگزاری کار ایران

بیش از 360 پروژه مخابراتی در استان های تهران و البرز به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۴۲۷

بیش از 360 پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر 2500 میلیارد ریال در هفته جاری در استان های تهران و البرز به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا از شرکت مخابرات ایران، این پروژه ها حاصل 330 میلیارد تومانی سرمایه گذاری شرکت مخابرات ایران در سال 1393 می باشد که 250 میلیارد تومان هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، 42 برنامه توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر IP بر بستر فیبر نوری، 110 پروژه توسعه پورت های پر سرعت دیتا، 69 طرح توسعه شبکه انتقال درون استانی و 108 پروژه در بخش توسعه پورت تلفن ثابت در مخابرات استان تهران به بهره برداری می رسد.

همچنین افتتاح و بهره برداری رسمی از پروژه OTN مخابرات استان تهران که در 69 مرکز به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، مهم ترین پروژه فعلی مخابرات تهران است.

با بهره برداری از این پروژه ظرفیت شبکه TDM تا STM64 افزایش خواهد یافت و سرویس های 10G و 100G به اپراتورها و مشترکان بزرگ مخابرات تهران قابل ارائه خواهد بود.

بنابراعلام شرکت مخابرات، مخابرات استان تهران توسعه 550 هزار پورت پرسرعت، 450 هزار پورت تلفن ثابت، سرویس های ارزش افزوده، ایجاد و راه اندازی شبکه WIFI ، برنامه ریزی برای ایجاد مرکز داده، توسعه بستر فیبر نوری و ارائه سرویس های محتوایی مانندIPTV و IPMEDIA را در سال 94 در دستور کار دارد.

بر اساس این گزارش در سال 93 حدود 600 هزار پورت تلفن ثابت و 425 هزار پورت دیتا در سطح استان تهران دایر شده است و ارتقای پهنای باند استان تهران از 150 لینک STM1 به بیش از 200 لینک STM1 نیز از دیگر اقدامات شرکت مخابرات در سال 93 است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز