خبرگزاری کار ایران

معاملات هزار میلیارد ریالی در فرابورس

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۴۸۲

در جریان معاملات روز جاری(شنبه) فرابورس ایران، 77 میلیون ورقه بهادار به ارزشی بیش از یک هزار میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات امروز 23 خرداد ماه 1394، 77 میلیون و 860 هزار ورقه بهادار در 11 هزار و 324 نوبت خرید و فروش شد و ارزش آن به یک هزار و 3 میلیارد و 900 میلیون ریال رسید.

در حالی که شاخص کل فرابورس در روز جاری با رشد 6.4 واحدی به عدد 697.91 واحد رسید، بیشترین حجم و ارزش معاملات به نام حق تقدم توکا ریل با معامله 34 میلیون و 90 هزار ورقه بهادار با رقم 29 میلیارد و 250 میلیون ریال اختصاص پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت نخستین روز هفته مربوط به روان فن آور و پس از آن نیرو سرمایه و بیمه سامان بود و سهام پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، مارون، جم، ذوب آهن اصفهان و نفت پاسارگاد بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.

از سوی دیگر حق تقدم توکا ریل، بیمه کارآفرین و معادن مس تکنار با بیشترین افت قیمت روبرو شدند و اوراق تسهیلات مسکن در بازه 720 تا 740 هزار ریال دست به دست شد.

طبق این گزارش، دوره مجدد پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل معامله صندوق سرمایه گذاری گنجینه آینده روشن از امروز در بازار سوم فرابورس ایران به مدت 3 روز کاری آغاز شد.

همچنین، در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات صندوق های قابل معامله(ETF)به صندوق سرمایه گذاری اعتماد با خرید و فروش 944 هزار و 640 سهم اختصاص یافت و در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 64 هزار و 870 ورقه اجاره ماهانه رایتل در روز جاری معامله شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز