خبرگزاری کار ایران

علی قنبری:

25 هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۴۸۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بابت گندم خریداری شده از کشاورزان کشور نیز 25 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و بقیه طی یک هفته آینده پرداخت می شود.

به گزارش ایلنا، علی قنبری در جلسه شورای برنامه ریزی استان گلستان در گرگان اظهار داشت: 30 هزار میلیارد ریال این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، 30 هزار میلیارد ریال توسط بانک ها و 30 هزار میلیارد ریال نیز از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی کشور تامین می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد که تا کنون 2.6 میلیون تن گندم به ارزش 30 هزار میلیارد (سه هزار میلیارد تومان) توسط مراکز پیش بینی شده و سیلوها خریداری شده است.

وی گفت: بابت گندم خریداری شده از کشاورزان کشور نیز 25 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و بقیه طی یک هفته آینده پرداخت می شود.

قنبری با بیان اینکه میزان کل خرید پیش بینی شده امسال یک میلیون تن بیشتر از سال 93 است، نیاز کشور به گندم را 11میلیون تن در سال اعلام کرد که 9 میلیون تن در حوزه نان مصرف می شود و دو میلیون تن در بخش صنعت کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: با توجه به این میزان مصرف (از محل گندم ذخیره شده توسط کشاورزان برای مصرف و نیز مازاد بر مصرف داده شده به مراکز خرید) 1.5 تا دو میلیون تن واردات گندم صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه گلستان سهم مهمی در تولید گندم کشور دارد، گفت: پیش بینی می شود امسال افزون بر 900هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود که تاکنون 655هزار تن به ارزش هفت هزار و 600میلیارد ریال خریداری شده است.

به گفته قنبری تاکنون چهار هزار و 600 میلیارد ریال بابت گندم خریداری شده از کشاورزان گلستانی پرداخت و مابقی ظرف یک هفته آینده پرداخت می شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در حوزه ذخیره گندم و کارخانه های آرد گلستان گفت: متاسفانه این ظرفیت ها که در دولت گذشته انجام شده غیر واقعی بوده و هم اکنون در بخش سیلو 30 تا 40 درصد و در بخش کارخانه های آرد استان نیز تنها 20 تا 30 درصد انبارهای ذخیره پرشده و مابقی خالی است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به اینکه بخشی از گندم تولیدی گلستان به خارج از استان ارسال می شود و نیز زیرساخت ها و ظرفیت ذخیره گندم ایجاد شده در استان و کارخانه های آرد آن و نیز همجواری با کشورهای همسایه و ایجاد راه آهن ترانزیتی ایران - ترکمنستان - قزاقستان، می تواند این استان به عنوان صادر کننده آرد از محل گندم های وارداتی فعالیت نماید.

به گفته وی در این خصوص گندم از خارج وارد ، سپس در کارخانه های استان به آرد تبدیل و آرد تولیدی به خارج از کشور صادر می شود.

قنبری اضافه کرد که در همین زمینه توافقی بین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز