خبرگزاری کار ایران

بیمه مرکزی؛

بازخرید بیمه های عمر و سرمایه گذاری سالانه 2،4درصد است

بیمه مرکزی اعلام کرد: شرکت های بیمه دارای حدود 4 میلیون بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری هستند و نسبت بازخریدی این بیمه ها طی 6سال اخیر سالانه 2،4درصد بوده است.

به گزارش ایلنا از بیمه مرکزی، بررسی ها نشان می دهد تعداد بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری جاری شرکت های بیمه طی دوره 1388 تا آذر 1393 بالغ بر سه میلیون و 919 هزار و 463 فقره است که این میزان نسبت به سال 1388حدود 180 درصد رشد داشته است.

در دوره مذکور 8 شرکت بیمه دیگر به بازار عرضه و فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری افزوده شدند. در سال های اخیر(93-1392) از نظر تعداد بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری، بیمه ایران رتبه اول، بیمه پاسارگاد رتبه دوم و بیمه کارآفرین رتبه سوم را کسب کرده اند. میزان بازخرید بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری در دوره 1393- 1388، به طور متوسط برابر 2.4 درصد بوده است.

براساس این گزارش، بیمه های عمر به سه دسته کلی بیمه های خطر فوت، بیمه های به شرط حیات و بیمه های عمر و سرمایه گذاری (مختلط) تقسیم می شوند.

در بیمه های عمر و سرمایه گذاری، چنانچه بیمه شده در طول مدت بیمه، فوت کند سرمایه بیمه به اضافه سرمایه گذاری انجام شده تا زمان فوت به استفاده کننده بیمه نامه و در صورت حیات بیمه شده در پایان مدت بیمه نامه، سرمایه بیمه به بیمه شده پرداخت می شود.

یکی از شرایط قرارداد بیمه عمر و سرمایه گذاری این است که چنانچه بیمه گذار از ادامه قرارداد بیمه انصراف دهد، می تواند ارزش بازخرید بیمه نامه خود را براساس ارقام مندرج در جدول پیش بینی تعهدات بیمه گذار و بیمه گر دریافت نماید. طبق مقررات شرط بازخرید تنها برای بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری قابل اعمال است.

جدول زیر تعداد بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری و نسبت بیمه نامه های بازخریدی به کل بیمه نامه های صادره را از سال 1388 تا پایان آذرماه سال 1393 به تفکیک نشان می دهد.

                       جدول5

کد خبر : ۲۸۳۸۷۱