خبرگزاری کار ایران

پروژه بین المللی فیبر نوری ایران و پاکستان در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۰۵۰

پروژه بین المللی فیبر نوری ایران-پاکستان با حضور وزیر ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه فیبر نوری ایران-پاکستان گفت: مردم با انتخاب دولت تدبیر و امید به قانون گریزی و رفتارهای غیراخلاقی و قهر با دنیا، نه گفتند و به وحدت و رعایت حقوق شهروندی، همدلی و همزبانی پاسخ مثبت دادند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ایران متعلق به همه مردم است، گفت: هرگونه خط کشی قومیتی، سیاسی، زیرسوال بردن آرمانهای امام و انقلاب است.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان درانتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، رأی بالایی داشت و دولت نیز با وجود همه فشارها، مشکلات و ناملایمات عمدی و غیرعمدی، بر عهدی که با مردم بسته است، پایبند است.

وی گفت: موقعیت راهبردی و بازرگانی این استان بسیار بالاست و با وجود ناامنی‌هایی که حاصل همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان است، اما به همت مردم و مسئولان روز به روز وضع امنیت و توسعه استان بهتر می شود، همچنین از لحاظ طرح های عمرانی این استان در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

 وی خاطرنشان کرد: تعداد روستاییان استان سیستان و بلوچستان زیاد است و از سویی با توجه به نقش قابل توجه روستائیان در آبادانی کشور، باید توجه بیشتری به این بخش صورت گیرد و سعی داریم بودجه ویژه ای برای توسعه ارتباطات و اینترنت مناطق روستایی اختصاص یابد.

وی از افزایش ظرفیت انتقال خطوط بین شبکه‌ای از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: پهنای باند اینترنت از 700 مگابایت بر ثانیه در ابتدای کار دولت به 2400 مگابایت بر ثانیه رسیده است. راهبرد اصلی وزارت ارتباطات این است که در پژوهش و تقویت تولید داخلی با کمک مردم و شرکتهای دانشبنیان به رونق اقتصادی کشور کمک کند.

واعظی با توصیف نقش اینترنت در همه ابعاد زندگی، دانشگاه، تجارت و آموزش ادامه داد: اینترنت ابزاری برای ارتقای کیفیت زندگی و کار مردم است و ما برای آینده برنامه داریم.

وی  اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط طبیعی و مرزی دارای وضعیت خاصی است که در این شرایط الحمدالله در دولت تدبیر و امید تحولات مثبتی در استان اتفاق افتاده است، از جمله اینکه بودجه این استان هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ما نیز در حوزه زیرساخت های ​​​ICT، 154 میلیارد تومان بودجه صرف کرده ایم که این بودجه خارج از بودجه مخابرات و تلفن همراه است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه روستاییان نقش بسیار مهمی در استان سیستان و بلوچستان ایفا می کنند، افزود: این استان بالاترین میزان روستا در کشور را دارد و وظیفه ما توجه ویژه به آنها است.

واعظی با بیان اینکه روستاییان سهم بزرگی در حفظ نظام و دولت دارند، افزود: برنامه وزارت ICT آن است که به 2000 روستای این استان اینترنت پرسرعت دهد.

وی با بیان اینکه شرکت پست در ابتدا زیانده بود و در دولت تدبیر و امید به مرحله سوددهی رسید، افزود: همکاران پست رابط ما و مردم هستند که باید با هوشمند سازی خدمات و تلفیق با IT ،خدمت رسانی را به شرایط جدید برسانیم.

واعظی بر اهمیت پست بانک در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: لازم است پست بانک با گسترش سیاست خرده بانکداری و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم، رسالت خود را جامه عمل بپوشاند و فعالیت خود را در این استان گسترش دهد.

واعظی در پایان تصریح کرد: با ارج نهادن به فعالیتهای روستاییان و نخبگان در حوزه ICT به فعالان این حوزه وام بدون بهره خواهیم داد.

گفتنی است این پروژه امکان برقراری ارتباط بین ایران و پاکستان از طریق فیبرنوری را فراهم می‌کند.

همچنین  با این افتتاح ،مسیر فیبرنوری، از زاهدان به میرجاوه پاکستان متصل می شود  و مسیر ترانزیت ترکیه، ایران، پاکستان و چین هموار خواهد شد و به عبارتی دیگر جاده ابریشم IT از چین به ترکیه و پس از آن به اروپا متصل خواهد شد.

لازم به ذکراست ؛رای انجام این پروژه  22 میلیارد تومان درایران، هزینه  شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز