خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار سی و سومین اجلاس تخصصی شورای تسهیل تجارت الکترونیکی (ایفکت)

پنجره واحد گمرک خدمتی است مبتنی بر فناوری اطلاعات و الکترونیک و در آن، یک بازرگان با یک بار مراجعه ، تمام امور اداری و تشریفات صادرات و واردات را از یک محل و بصورت همزمان انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سی و سومین اجلاس تخصصی شورای تسهیل تجارت الکترونیکی سازمان ملل در منطقه آسیا و اقیانوسیه موسوم به (ایفکت) AFACT با حضور نمایندگان پنج کشور آسیایی ( ژاپن، تایوان، کره جنوبی ، تایلند و هند) در تهران آغاز به کار کرد.

ارتقای بیست پله ای ایران در رده بندی جهانی فضای کسب و کار

در حاشیه این همایش علی اصغر توفیق ، معاون آموزش ، پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرا شدن امضای الکترونیک در کشور اظهار داشت: یکی از پایه های تجارت الکترونیک امضای الکترونیک است که با سرعت در حال توسعه است و با استقرار پنجره واحد در گمرکها طی یکی دو ماه آینده، امور گمرکی و تجارت را بیش از پیش تسهیل خواهد کرد.

توفیق تصریح کرد: پنجره واحد گمرک خدمتی است مبتنی بر فناوری اطلاعات و الکترونیک و در آن، یک بازرگان با یک بار مراجعه ، تمام امور اداری و تشریفات صادرات و واردات را از یک محل و بصورت همزمان انجام خواهد داد.

وی افزود: هم اکنون ایران از نظر زیر ساختی آمادگی اجرای این طرح را دارد.

توفیق با تاکید بر اینکه ایران باید از تجارب کشورهای شرق آسیا در زمینه تجارت الکترونیک بهره مند شود گفت:  ایران به لحاظ بازار بزرگ خرید، کریدورهای متعدد حمل و نقل ریلی و جاده ای شمالی - جنوبی و شرقی - غربی و همچنین جاذبه های گردشگری دارای پتانسیل های زیادی است و بسیاری از این امور در بستر تجارت الکترونیک توسعه چشمگیری خواهند یافت.

معاون آموزش ، پژوهش و فناوری با اشاره به ارتقای بیست پله ای ایران در رده بندی جهانی فضای کسب و کار افزود: بر اساس آمارها رتبه ایران در سال 2014 میلادی به 130رسید درحالیکه رده بندی سال قبل آن برای کشورمان 150 بود  و برای پایین آمدن این رتبه باید فرایندها اصلاح شود.

زیرساختهای مخابراتی به سختی جوابگوی نیازهای کشور است

در ادامه گرکانی نژاد رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: زیرساختهای مخابراتی و فناوری اطلاعات کشور هم اکنون به سختی جوابگوی نیازهای کشور است و باید برای تحقق دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک، این زیر ساختهای اطلاعاتی و ارتباطاتی تقویت شود.

 

 

 

کد خبر : ۲۸۴۱۵۷