خبرگزاری کار ایران

طیب نیا:

روابط اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان در جایگاه شایسته ای نیست

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۷۷۳

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار سفیر ارمنستان در ایران بر ارتقای روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: به رغم روابط و فرصت های سیاسی موجود بین تهران - ایروان روابط اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان در جایگاه شایسته و مناسب خود قرار ندارد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا در این دیدار با یادآوری روابط تاریخی و دوستانه دو ملت ایران و ارمنستان اظهارداشت: روابط ایرانیان و ارامنه از گذشته های دور استثنایی و بی نظیر بوده است، اما به رغم روابط و فرصت های سیاسی موجود بین دو کشور روابط اقتصادی و تجاری در جایگاه شایسته و مناسب خود قرار ندارد.

وی همچنین به عضویت کشور ارمنستان در اتحادیه کشورهای اوراسیا، خاطرنشان کرد: ایران از توسعه روابط با ارمنستان استقبال می کند و با توجه به فرصت های بسیاری که برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی - تجاری وجود دارد باید از این فرصت ها بهره جست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: شرکت های ایرانی توانایی مناسبی در حوزه خدمات فنی و مهندسی دارند و آماده در اجرای پروژه های مختلف در ارمنستان شرکت کنند.

طیب نیا با بیان این که ایران هیچ گونه محدودیتی برای توسعه روابط با ارمنستان ندارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا در زمینه رفع موانع موجود هر اقدامی که لازم است، انجام دهد و در زمینه رفع موانع ترجیحی نیز می توان باب گفت و گو را باز کرد.

**توافقات آینده ایران و 1+5 می تواند افق های تازه ای را برای ارمنستان باز کند

سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدار که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 گفت: این مذاکرات و توافقات آینده بین ایران و 1+5 می تواند باب فرصت ها و افق های تازه ای را برای کشور ارمنستان باز کند.

آرداشس تومانیان افزود: با توجه به عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا، فرصت های جدیدی برای اقتصاد این کشور در منطقه ایجاد شده است که ایران نیز با توجه به ظرفیت های موجود می تواند از آن بهره برداری کند.

وی، دسترسی به بازار بزرگ منطقه اوراسیا از طریق کشور ارمنستان را یکی از فرصت های پیش رو برای اقتصاد ایران برشمرد و گفت: تجار و فعالان اقتصادی ایرانی می توانند از این فرصت برای عرضه کالاهای خود در بازار بزرگ اوراسیا بهر مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز