خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت مدیره جامعه بازاریان کیش در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:‌

تشکیل اتاق بازرگانی مستقل مناطق آزاد

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۹۳۲

رییس هیات مدیره جامعه با اشاره به ضرورت تشکیل اتاق بازرگانی مناطق آزاد، گفت:‌ در حال تنظیم لایحه ای برای تشکیل اتاق بازرگانی مستقل مناطق آزاد هستیم.

رحمان سادات نجفی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه این موضوع از 5 سال گذشته مطرح شد،‌ اظهار داشت: متاسفانه این موضوع مهم در هیچ مقطعی پیگیری نشد اما مجددا با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و از طریق شورای همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد این موضوع مهم در حال پیگیری است .

وی با بیان اینکه در حال بررسی فرایند های انجام این موضوع و دستورالعمل ها و تنظیم لایحه آن برای ارائه به مجلس هستیم، گفت:‌ مناطق آزاد هم با تشکیل اتاق بازرگانی مستقل می توانند از فرصت‌های  لابی در مجلس و دستگاه های اجرایی و قانون گذاری می‌توانیم به نفع مناطق آزاد استفاده کنیم.     

سادات نجفی افزود: سرزمین اصلی و مناطق آزاد به لحاظ ساختاری دارای تفاوت‌هایی هستند  و پتانسیل‌هایی در مناطق آزاد وجود دارد که در سرزمین اصلی این مزیت‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر مزیت هایی هم در سرزمین اصلی وجود دارد که اتاق های بازرگانی از آن بهره مند هستند و فعالان اقتصادی مناطق آزاد از آن محرومند. معتقدم اگر یک تعامل دو سویه داشته باشیم هم اتاق بازرگانی می تواند از مزایای مناطق آزاد استفاده کند و هم ما می توانیم از امتیازات اتاق بهره مند شویم.    

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز