خبرگزاری کار ایران

محمدابراهیم امین:

بیش از 90 درصد خواسته‌های صنعت بیمه در لایحه شخص ثالث لحاظ شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۹۵۷

لایحه اصلاح بیمه شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی طی سال گذشته و دو ماه ابتدایی امسال بررسی و نهایی شده و نمایندگان عضو این کمیسیون به همه دغدغه های ما در این قانون پاسخ مثبت داده اند به طوری که بیش از 90 درصد خواسته های صنعت بیمه در این لایحه لحاظ شده است.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم امین صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر آنکه آیا لایحه شخص ثالث در مجلس در حال پیگیری است یا خیر؟، گفت: لایحه اصلاح بیمه شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی طی سال گذشته و دو ماه ابتدایی امسال بررسی و نهایی شده و نمایندگان عضو این کمیسیون به همه دغدغه های ما در این قانون پاسخ مثبت داده اند به طوری که بیش از 90 درصد خواسته های صنعت بیمه در این لایحه لحاظ شده است.

وی با بیان آنکه براساس تصمیم کمیسیون اقتصادی که نهایی و به صحن علنی مجلس تقدیم و ریسک براساس ویژگی های راننده ارزیابی خواهد شد، گفت: براساس اصلاح دیگری که در این لایحه انجام شده در صورت افزایش دیه که به صورت سالانه انجام خواهد شد، دیگر نیازی نیست مردم الحاقیه خریداری کنند.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: همچنین براین اساس تا زمانی که مهلت قرارداد دارنده بیمه شخص ثالث به اتمام نرسیده بیمه براساس دیه لحاظ خواهد شد به این ترتیب که هرگونه افزایش بیمه و مازاد مبلغ برعهده صندوق تامین خسارات بدنی خواهد بود. براین اساس سهم صندوق از 5 درصد به 7 تا 8 درصد افزایش خواهد یافت.

امین گفت: سازوکار دیگری در لایحه بیمه شخص ثالث در مجلس در نظر گرفته شده مبنی بر آنکه همه اطلاعات مربوط به حوادث رانندگی در سامانه ای متمرکز می شود و همه دست اندرکاران مربوطه از جمله بیمه مرکزی، پلیس، صندوق تامین خسارت بدنی، شرکت های بیمه، دادگاه ها و غیره به سامانه مرتبط خواهند بود و با تمرکز و تجمیع اطلاعات از تقلب و تخلف و پرداخت خسارات غیرواقعی جلوگیری و همچنین امکان استفاده از داده های ارزیابی ریسک فراهم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز