خبرگزاری کار ایران

یک میلیون تن گندم و آهن آلات ازطریق مسیر ریلی اینچه برون حمل می شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۱۹۷

در دیدار محمد غراوی رییس کمیته تزانزیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با وزیر راه آهن قزاقستان در حاشیه اجلاس اقتصادی قزاقستان و همایش بین المللی راه آهن ها تحت عنوان 'همایش جاده ابریشم جدید'، طرفین در زمینه حمل یک میلیون تن گندم، آهن آلات و سایر محموله در سال جاری از طریق مسیر ریلی اینچه برون به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار طرفین بر تقویت همکاری های دو کشور در حوزه راه آهن در خصوص روان سازی حمل و نقل به ویژه از مسیر ریلی اینچه برون و رفع موانع و گلوگاه های آن جهت افزایش حمل و نقل بین دو کشور تبادل نظر کردند.

همچنین ایران و قزاقستان توافق کردند که طی سال جاری در این مسیر حداقل یک میلیون تن گندم و 300 هزار تن آهن آلات قزاقستان جابه جا و 10 تا 15 میلیون تن انواع محمولات هند نیز در سال های آتی از مسیر اینچه برون - بندرعباس حمل شود.

براساس این گزارش، در راستای توافقات انجام شده وزیر راه آهن قزاقستان موافقت کرد تا برای شروع و راه اندازی حمل بار در این مسیر، حداقل 200 واگن آهن آلات از مسیر ریلی قزاقستان به اینچه برون حمل تا زمینه تسهیل حمل و نقل در این مسیر بیش از پیش فراهم شود.

علاوه بر این رئیس کمیته ترانزیت راه آهن جلساتی جداگانه با سازمان غلات و شرکت آرسلور متال برگزار شد، در آن ضمن تشریح توانمندی های این مسیر، ارسال محمولات با تعرفه یکنواخت در کل مسیر را مطرح کردند که مورد استقبال طرف های قزاقستانی قرار گرفت.

یادآور می شود، در این همایش رئیس کمیته ترانزیت راه آهن با اشاره به مشخصات خطوط و زیرساختهای ریلی کشور، در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های راه آهن، طرح های توسعه ایران مرتبط با صنعت حمل و نقل ریلی و همچنین مزیت های کریدورهای فعال در خاک ایران توضیحاتی را به این همایش ارایه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز