خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهر سازی:

آسمان ایران برای تمام ایرلاین‌ها امن و باز است / شروع رتبه بندی فرودگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۷۰۵

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر مفهوم تجاری سازی فرودگاه‌ها به معنای تولید ثروت در صنعت حمل و نقل، گفت: رتبه بندی فرودگاه‌های کشور شروع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در مراسم سالگرد  تاسیس شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در آستانه یک تحول بسیار بزرگ هستیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با قدرت‌های جهانی باید با تدبیر عمل کند واگر منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دهیم و اتکایمان به خداوند باشد می‌توانیم در آستانه یک تحول بزرگ در جهان از این شرایط به نفع نه تنها ایران بلکه به نفع اسلام و مردم منطقه و علیه داعشی های مزدور استفاده کنیم.

وی با  اشاره به اتفاق بسیار بزرگی که در جهان در حال رخ دادن است، گفت: باید این روزها را با حساسیت بیشتری پیش ببریم و از هر گونه درگیری بیهوده که تبعات بسیار گسترده ای دارد بپرهیزیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت هوانوردی صنعت بسیار مهمی است، گفت: گستردگی صنعت هوایی و مقیاسش، استانداردهایش، بازارش و سنجه های ارزیابی این صنعت جهانی است و به هیچ وجه این صنعت محدود به درون یک کشور نیست.

آخوندی با بیان اینکه در صحنه جهانی باید به طور مدام خود را ارزیابی کنیم، گفت: صنعت هوانوردی صنعت پیشتاز جهانی است که باید مورد بازسازی با استانداردهای جهانی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: معتقدم در صنعت هوانوردی ایران در جایگاه خود باید استراتژی ها را تغییر بدهد و استراتژی رقابت پذیری ایران باید در بازارهای جهانی تغییر کند و اگر این اتفاق به سرعت انجام نشود این صنعت تنزل پیدا می کند.

وزیر راه و شهر سازی با تاکید براینکه باید اثبات کنیم آسمان ایران آسمان باز و امن برای تمام جهان است تردد در آسمان ایران با لحاظ تمام استانداردها و قوانین انجام می شود .

وی با بیان اینکه اولین اقدام در راستای تغییر استراتژی های صنعت هوانوردی در کشورمان مدیریت آسمان است، گفت: نوسازی در صنعت هوانوردی شروع شده است و اقداماتی در این راستا انجام داده‌ایم.

وی افزود: مدیریت آسمان ایران با بالاترین استانداردهای جهانی باید بازسازی شود.

آخوندی ادامه داد: باید این توانایی را داشته باشیم که در ایکائو اعلام کنیم آمادگی برقراری هر پرواز را با بهترین استانداردها و رعایت قوانین داریم.

وی با اشاره به تعریفهای متعدد از صنعت، گفت: آنچه برای من مهم است این است که صنعت و تمام مطلقات آن در جهت سرویس دهی به انسان باشد. و در تعریف صنعت بخش انسانی آن و ارائه خدمات به انسان بسیار مهم است.

وی با اشاره به کارکرد صنعت هوانوردی در ارائه خدمات به انسان‌، گفت: وقتی به کل فرآیند استفاده  مسافران از فرودگان نگاه می کنیم می بینیم که در ایران فرودگاهها تنها محلی برای جابجایی مسافران از فرودگاه تا به فرودگاه مقصد است و این درحالی است که اگر جایگاه انسان در صنعت مهم باشد فرودگاه باید خدمات منزل به منزل را به مسافران ارائه دهد.

وی با بیان اینکه این دیدگاه که مسافران را در فرودگاه رها کنیم درست نیست‌، گفت: در صنعت هوایی کارکرد فرودگاهها باید جابجایی مسافران از منزل تا منزل باشد.

وی ادامه داد: نحوه کارکرد فرودگاهها در شبکه حمل و نقل شهری بسیار مهم است باید ببینیم آیا حمل و نقل هوایی به حمل و نقل جاده ای، ریلی ، دریایی  متصل است یانه؟

آخوندی با اشاره به وجود 60 فرودگاه در کشورمان نیز گفت: باید در تمام این شهرها نقشه ترافیکی فرودگاهها تعریف شده باشد این درحالی است که در شهرها و در کلان شهرها فاصله ایستگاه مترو با ترمینال های فرودگاه نیز بسیار زیاد است به طوری که این فاصله در شیراز به چیزی حدود 2 هزار متر می رسد و این کارکرد حمل و نقل هوایی درب تا درب را از بین می برد.

آخوندی با بیان اینکه ایستگاههای فرودگاه باید با ایستگاههای مترو ترکیب شود گفت: باید نحوه کارکرد فرودگاهها و ترکیب آن با شبکه های حمل و نقلی بازنگری شود.

آخوندی ادامه داد: اگر در صنعت هوانوردی که یک صنعت جهانی است جایگاه انسان برایمان مهم است باید به طور کامل پذیرای مسافران ورودی و خروجی باشیم و یکی از ابتدایی ترین اقدامات آشنایی کارکنان فرودگاهها با زبان خارجی است.

وی با تاکید بر اینکه باید سطح سرویس فرودگاهها مورد ارزیابی قرار بگیرد گفت: باید ببنیم فرودگاههای کشورمان در چه سطح از سرویس قرار دارد و ارتقای سرویس فرودگاهها کی مفهوم به هم پیوسته است و تنها به یک جنبه محدود نمی شود.

آخوندی با تاکید براینکه باید با مردم صادق باشیم و سطح فرودگاههای کشور را اعلام کنیم گفت: اگر سطح فرودگاههای کشورمان بسیار نازل است باید آن را به مردم اطلاع دهیم و نسبت به ارتقای آن متعهد شویم.

وی با بیان اینکه بحث آرایی فرودگاهها بسیار مهم است گفت: آن تصویری که ما از فرودگاهها به مسافران خارجی و داخلی می دهیم بسیار مهم است. فرودگاهها باید جایی باشد که هنرمندان بتوانند در آنجا فعالیت کنند اگر فرودگاه هویت مااست بنابراین باید آرایه های فرودگاه هم نشان دهنده هویت و هم زیبایی و کارآیی باشد.

آخوندی تاکید کرد: آرایش فرودگاههای کشورمان باید متفاوت از فرودگاههای غربی باشد.

وی با بیان اینکه فرودگاهها باید تجلی گاه هنر ایرانی باشد گفت: البته آرایی فرودگاهها نباید به یک سری علامتهای سوری تبدیل شود و استفاده از هنر کوچه بازاری اثر عکس دارد برای آرایش فرودگاهها باید از برترین های فرهنگ و هنر استفاده شود.

وی با اشاره به بحث تجاری سازی فرودگاهها گفت: تجاری سازی به مفهوم مغازه های ناهمگون و زشت در فرودگاهها وکافه ها و همبرگر فروشی ها نیست. مفهوم تجاری سازی فرودگاهها به معنای ایجاد ثروت در حمل  ونقل و تولید ثروت در مدیریت آسمان است.

آخوندی ادامه داد: باید برای ایجاد شهرهای فرودگاهی ایده ای داشته باشیم و شهرهای فرودگاهی می توانند ایجاد ثروت کنند البته ایجاد ثروت محدود به باندها و ترمینالها نیست. مجموعه شهر فرودگاهی باید درآمد زایی داشته باشد.

آخوندی با تاکید بر اینکه تجهیزات فرودگاهی بسیار کهنه است گفت: هر چند در سالهای مختلف اقداماتی در جهات نوسازی تجهیزات فرودگاهی شده است اما معتقدم این اقدامات کافی نیست و با هرگونه نوسازی در حوزه ناوبری با تجهیزات موافق هستم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه مردم نباید معطل ایجاد امنیت شوند گفت: هزینه امنیت را باید ما پرداخت کنیم نه مسافر هزینه برقراری امنیت در فرودگاهها را نباید به مسافران، تاجران بارهای هوایی تحمیل کنیم.

وی با بیان اینکه در افق ده ساله نیاز به خرید 400هواپیما داریم گفت: خوشبختانه نتیجه تحریم ها این بود که می دانیم چه می خواهیم و چگونه ودر چه شرایطی هواپیما از بازارهای جهانی می خواهیم.

آخوندی تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که درهای بازارهای جهانی را به روی خود بسته باشیم بلکه امروز می دانیم باید در بهترین شرایط و با کمترین هزینه هواپیما بخریم.

وی ادامه داد: امروز به دنبال نتیجه برد ـ برد در بازارهای جهانی هستیم گفت: در جمع صنعتگران فرانسه هم اعلام کردم که تحریمها به ما کمک کرد با چشم بازتری وارد بازار جهانی شویم.

وی با اشاره به لزوم خرید هواپیماهای کوتاه برد گفت: با توجه به اینکه 60 فرودگاه در جغرافیای پراکنده کشورمان وجود دارد نیاز مان به ناوگان هواپیمایی کوتاه برد بیشتر است و شرکت هواپیمایی آسمان هم برای ایجاد ناوگان هوایی کوتاه برد تاسیس شد و اینکه نظام هوایی کوتاه برد را در کشورمان فعال سازد.

آخوندی با بیان اینکه ناوگان هوایی کوتاه برد به تدریج کمتر و کمتر شد گفت: این ناوگان رو به کوچک شدن است و تمام قوانین و شرایط فعال بودن این ناوگان نیاز به بازنگری دارد.

این عضو کابینه دولت با اشاره به تامین 400 هواپیما در افق 1404 گفت: اگر در صحنه مذاکرات هسته ای به نتیجه برسیم با یک فرمول و روشی نسبت به خرید هواپیما اقدام می کنیم و اگر به نتیجه نرسیم با یک فرمول و روش دیگری.

آخوندی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی در صنعت هوایی کشورمان باید به عنوان لیدر و رهبر عمل کند گفت:و ضع مقررات و هدایت عمومی دست اندرکاران صنعت هوایی برعهده سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاهها به عنوان یک شرکت مستقل ضمن حفظ استقلال خود باید به طور یکپارچه با سازمان هواپیمایی کشور عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز