خبرگزاری کار ایران

در سالروز تاسیس نظام مهندسی کشاورزی صورت گرفت:

تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان جنگلها

این تفاهمنامه در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و براساس ظرفیت‌های قانونی اصل 44 قانون اساسی و با توجه به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و دستورالعمل ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در امور حاکمیتی و تصدی‌گری منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری همزمان با سوم تیرماه سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به امضا رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی،در جلسه امروز صبح با حضور احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و خداکرم جلالی، رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری تفاهمنامه همکاری مشترک در محل سازمان‌ جنگلها، مراتع و آبخیزداری به امضا رسید.

احمد کبیری با اشاره به اهمیت انعقاد این تفاهمنامه اظهار داشت: این تفاهمنامه در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و براساس ظرفیت‌های قانونی اصل 44 قانون اساسی و با توجه به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و دستورالعمل ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در امور حاکمیتی و تصدی‌گری منعقد شد.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی کمک به ارتقاء بهره‌وری و کمک به مهندسی‌سازی فرایند حفظ، احیا‌ء بهره‌برداری از منابع طبیعی را از نتایج امضاء این تفاهم‌نامه دانست و افزود: ارتقای شاخص های حفاظت، احیا و بهره‌برداری منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور و استفاده از ظرفیت‌های فنی و تشکل‌های مهندسی منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور از اهداف مورد نظر است.

کبیری بر لزوم توجه به نظارت‌ها در عرصه منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: براساس ماده 2 این تفاهمنامه مقرر گردید همکاری در زمینه‌های نظارت بر اجرای طرح‌های مرتع‌داری و مدیریت چرا، نظارت بر اجرای طرح‌های موضوع اجرای ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری و پیگیری اخذ حقوق مربوطه دولتی و همچنین نظارت بر اجرای طرح‌های جنگلداری صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به تعهدات طرفین در اجرای مفاد این تفاهمنامه اشاره کرد و افزود: ابلاغ سیاست‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی به استان‌ها توسط طرفین، تدوین برنامه‌های سالانه و ایجاد تمهیدات برای اجرایی شدن آن توسط طرفین از جمله تعهدات این تفاهمنامه است.

این تفاهم‌نامه در 4 ماده به امضاء طرفین رسید و از تاریخ امضاء به مدت 5 سال معتبر است.

کد خبر : ۲۸۶۰۳۷