خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت‌وگو با ایلنا:

فقط آزادسازی مطلق، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد/استحصال بنزین از 100 لیتر نفت در ایران 25، ژاپن 60 لیتر

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به مشکلات بوروکراسی در اجرای موفق طرح پیمایش گفت: تنها زمانی می توانیم انتظار کاهش مصرف سوخت داشته باشیم که آزادسازی ها مطلق شود.

بیژن حاج محمدرضا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اجرایی شدن طرح پیمایش و تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت، اظهار داشت: در اختصاص سوخت بر اساس پیمایش یک بارنامه صادر می شود و میزان پیمایش بیس کار می شود و پلیس راه و وزارت راه  باید بارنامه را تایید کند که البته با توجه به مشکلات سیستم اداری اجرای آن به سادگی میسر نیست.

وی با اشاره به اینکه تنها زمانی می توانیم انتظار کاهش مصرف سوخت داشته باشیم که آزادسازی ها مطلق شود، افزود: اجرایی شدن طرح پیمایش نیاز به نظارت بیشتر از قبل دارد لذا کار بسیار سخت می شود.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت بر لزوم تولید بیشتر بنزین با توجه به کاهش قیمت نفت تاکید کرد و گفت: هنوز برداشت بنزینمان از  100لیتر نفت خام بین 18 تا 25 لیتر است در صورتی که ژاپن از همین میزان نفت خام 60 لیتر بنزین استخراج می‌کند بنایراین باید تکنولوژی افزایش برداشت از نفت خام را داشته باشیم که البته لازمه آن نیز لغو تحریم هاست.

کد خبر : ۲۸۶۰۷۳