خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت ایران در امور پتروشیمی خبر داد:

وجود ١٢٠ طرح توسعه ای در صنعت پتروشیمی ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره ١٢٠ طرح نیمه کاره و جدید در صنعت پتروشیمی گفت: هم اکنون از این تعداد پایان ٦٧ طرح نیمه کاره اولویت اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شمار می آید.

به گزارش ایلنا، عباس شعری مقدم با بیان این که هم اکنون برنامه وسیعی برای توسعه صنعت پتروشیمی طراحی شده است، گفت: با تشدید تحریمهای بین المللی در یک دهه اخیر برنامه های توسعه ای در این صنعت تاحدودی متوقف بود، بنابراین با نهایی شدن مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای گروه ١+٥ به سرعت برنامه های توسعه ای را به پیش می بریم.

وی با بیان این که هم اکنون بسیاری از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشورمان ابراز تمایل کرده اند، گفت: اگر می خواهیم سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری در کشور ما شوند باید اصولی همچون تعیین قیمت خوراک برای دراز مدت، ایجاد زیرساخت‌ به هزینه دولت و ثبات قوانین رعایت شود.

وی ادامه داد: چنانچه سه مورد یاد شده اصلاح نشود، از آن جا که سرمایه‌گذار نمی‌تواند آینده سرمایه خود را تضمین شده ببیند، احتمال می رود سرمایه گذاران میلی به سرمایه گذاری در ایران نداشته باشند؛ از این رو باید برای جذب سرمایه، تمهیداتی اندیشیده شود تا خطرها و ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد، در غیر این صورت امکان جذب سرمایه حتی با لغو تحریمها برای ما وجود نخواهد داشت و هر روز شاهد آن خواهیم بود که سرمایه‌گذاران به سمت کشورهایی نظیر امارات و قطر و ... بروند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به ظرفیت ٦٠ میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی در کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این ظرفیت تا پایان برنامه چشم انداز ٢٠ ساله به مرز ١٨٠ میلیون تن می رسد، البته تحقق این برنامه ریزی منوط به جذب سرمایه گذاران مناسب است.

کد خبر : ۲۸۶۵۰۴