خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی «اپ تلنت ۲۰۱۵» معرفی شدند

این مسابقات با هدف حمایت از پروژه های داخلی، توسعه نرم‌افزارهای کاربردی فارسی و تشویق دانشجویان فعال در این حوزه، به همت شرکت موبیرو و مشارکت همراه اول برگزار شد.

مراسم اختتامیه مسابقات برنامه‌نویسی «اپ تلنت ۲۰۱۵» با حضور برگزارکنندگان، شرکت کنندگان، اسپانسرها و نفرات برتر، در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

    به گزارش ایلنا، این مسابقات با هدف حمایت از پروژه های داخلی، توسعه نرم‌افزارهای کاربردی فارسی و تشویق دانشجویان فعال در این حوزه، به همت شرکت موبیرو و مشارکت همراه اول برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا سوهانیان سرپرست اداره کل خدمات ارزش افزوده همراه اول با اشاره به رشد شرکت های همکار همراه اول در این زمینه گفت: برگزاری چنین مراسمی با حمایت اپراتورها به خروجی بهتر نرم افزارهای کاربردی و تجاری سازی آنها کمک می کند.

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور کشور، خود را در این زمینه متولی می داند تا به پیشرفت چنین شرکت هایی کمک کند.

   سرپرست اداره کل خدمات ارزش افزوده شرکت ارتباطات سیار ایران، خطاب به برنامه نویسان گفت: به همراه اول نزدیک تر باشید؛ زیرا مخاطبان ما جدی تر هستند و همراه اول خود را در زمینه مسؤول می داند. وی ضمن بیان این نکته که اپلیکیشن های مورد حمایت همراه اول از ابتدای اردیبهشت تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون دانلود داشته اند، گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت از برنامه نویسان این دست برنامه های کاربردی، آنها را به مرحله تجاری برسانیم.

    سوهانیان در ادامه با بیان این که سرمایه گذاری همراه اول در توسعه شبکه  ۳G‌و ۴G بسیار گسترده بوده است و این موضوع به پیشرفت اپلیکیشن ها نیز کمک می کند، افزود: همراه اول تعهد خود را در زمینه توسعه باند پهن انجام می دهد و امیدواریم تا انتهای سال تمام شهرهای کشور تحت پوشش شبکه ۳G  و شهرهای بزرگ تحت پوشش نسل ۴ قرار گیرند.

    شناسایی نیازهای جامعه و ارائه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه جهت برآورده کردن این نیازها، ایجاد بستری جهت ارائه خدمات مالی و فرهنگی، جلب توجه اقشار دانشگاهی به فعالیت در حوزه برنامه‌نویسی موبایل، گردآوری متخصصان حوزه تلفن همراه برای به اشترا‌ک گذاری تجربیات و دانش، افزایش توان رقابت تیم‌ها و افراد به ویژه تیم‌های دانشجویی برای ارائه نرم‌افزارهایی با توان رقابت بین‌المللی و حمایت مالی و معنوی از آثار برگزیده از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان شده است.

    اپ‌ تلنت ۲۰۱۵ متشکل از چهار بخش‌ «آزاد»، «ارتباطات»، «تجارت موبایلی» و «ایده‌ها» بود و در داوری برنامه ها معیارهایی نظیر میزان نورآوری برنامه، نحوه تشخیص نیاز یا خلق نیازهای جدید، نحوه پیاده سازی، کارایی برنامه، تجربه کاربری، کیفیت و جذابیت ظاهری محصول، مدل درآمدی برنامه و قابلیت تجاری‌سازی محصول در نظر گرفته شده بود.

   در انتهای مراسم از برگزیدگان هر کدام از چهار بخش‌ تقدیر شد؛ نفرات اول بخش ارتباطات و تجارت موبایلی هر کدام ۱۰ میلیون تومان، نفرات اول بخش‌های آزاد و ایده ها هر کدام ۵ میلیون تومان و نفرات دوم تا سوم تمامی بخش‌ها یک میلیون تومان دریافت کردند.

 

کد خبر : ۲۸۶۵۷۱