خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفار بوشهر:

تابستان کم آب‌تری را پیش رو داریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش 30 الی 35 هزار مترمکعبی ورودی آب این استان در شبانه روز، تابستان امسال سالی کم آب تر نسبت به سالیان گذشته پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، "روح‌اله طاهریان‌پور" به مناسبت یک الی 7 تیرماه هفته صرفه‌جویی آب اظهار داشت: هم‎اکنون 80 درصد آب مصرفی روستاییان استان بوشهر از خط آب‌رسانی کوثر و محرم و 20 درصد مابقی که زمینه دسترسی به این خطوط ندارند، از منابع داخلی تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: تداوم خشکسالی در کشور و استان باعث شد آب ورودی به استان کاهش داشته و منابع زیرزمینی و چاه‌ها از کاهش شدید برخوردار شوند، به نحوی که از 75 حلقه چاه در مدار 24 حلقه در حال کف‌شکنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش آب ورودی استان همیاری و همکاری مردم در مصرف بهینه آب به جهت کاهش قطعی آب، بسیار ضروری است.

طاهریان‌پور خاطرنشان کرد: در این مسیر انتظار می‌رود اصحاب رسانه، نخبگان، ائمه جمعه یاری رسان ما در بخش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهنیه آب در میان خانواده‌های روستایی توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که مردم به ویژه بانوان به عنوان مدیر خانه و خانواده توجه بیشتر به امر مصرف بهبنه آب داشته باشند، قطعاً می‌توان قطعی آب را کنترل و کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با تاکید بر اینکه باید نگرش به مصرف بی‌رویه آب تغییر پیدا کند، گفت: خانواده توجه جدی به سرانه و میزان مصرف آب خود که در قبوض قید می‌شود، داشته باشند چرا که با بررسی سرانه مصرف خود می‌توان میزان مصرف را دوره‌های مختلف کاهش داد.

وی با بیان اینکه تانکر های آب‌رسانی این شرکت در طول تابستان آماده آب‌رسانی به روستاها خواهند بود، گفت: در همین راستا 30 دستگاه تانکر آب‌رسان، آب مورد نیاز 200 روستا را تامین خواهند کرد.

طاهریان پور یادآور شد: در حال حاضر 623 روستا با جمعیتی حدود 320 هزار نفر تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند که در سال گذشته 21 میلیون مترکعب آب میان آنها توزیع شد.

کد خبر : ۲۸۶۶۹۹