خبرگزاری کار ایران

حل مسائل مالی قطعه سازان بررسی می شود/تقویت نگاه داخلی سازی قطعات

مدیرعامل سازه گستر سایپا خاطرنشان کرد: ارتقاء صنعت خودروسازی رابطه مستقیمی با اقدامات قطعه سازان دارد و تمام تلاشمان را به کاربسته ایم تا شرایط فضای کسب و کار را به نحو مناسبی رونق بخشیم و دراین مسیر حل مسائل مالی و نقدینگی قطعه سازان جزء برنامه های اساسی مان است.

به گزارش ایلنا: معصوم نجفیان، مدیر عامل شرکت سازه گستر سایپا از مجموعه صنعتی اتحاد موتور که تولید کننده قطعات مکانیکی و الکترونیکی چون مجموعه بخاری، پمپ هیدرولیک، شیشه بالابر، برف پاک کن و سایر قطعات خودرویی است بازدیدکرد.

نجفیان پس از بازدید از این واحدهای صنعتی درنشستی که با حضور هیات مدیره، معاونان، تنی چند از مدیران شرکت سازه گستر و مدیرعامل و مدیران فنی گروه صنعتی اتحاد موتور برگزار شد گفت: فعالیت تولید کنندگان باید مبتنی برظرفیت های درونی و نگاهی برونگرا باشد. این حرکت باید در جهت تولید ملی در سطح پتانسیل داخلی انجام شود و خوشبختانه زنجیره تامین و قطعه سازان از نظر نیروی انسانی متخصص و دانشی، ظرفیت های درونی، انگیزه و پتانسیل خوبی برخوردارند و از این رو می تواند در بخش های نوین صنعت قطعه سازی  فعالیت های مناسبی را سرلوحه کارخود قرار دهد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه برنامه هایمان باشد و ظرفیت موجود در زنجیره تامین برای تولید قطعات با تکنولوژی و کیفیت بالا در کنار مواد اولیه و نیروی انسانی برای تولید وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد که این موارد منوط به این است که بتوانیم فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در درونمان نهادینه کنیم.

نجفیان با اشاره به افزایش عمق ساخت داخل محصولات تصریح کرد: تقویت نگاه داخلی سازی قطعات و بهره گیری از توان داخلی باید بیش از پیش تقویت گردد و امیدواریم با ایجاد زیرساخت های مناسب و سیاست های حمایتی از صنعت خودرو و صنایع وابسته آن، این امر بیش از پیش محقق گردد.

مدیرعامل سازه گستر سایپا درپایان خاطرنشان کرد: ارتقاء صنعت خودروسازی رابطه مستقیمی با اقدامات قطعه سازان دارد و تمام تلاشمان را به کاربسته ایم تا شرایط فضای کسب و کار را به نحو مناسبی رونق بخشیم و دراین مسیر حل مسائل مالی و نقدینگی قطعه سازان جزء برنامه های اساسی مان است.

 در این نشست محمد شهپری، مدیرعامل گروه صنعتی اتحاد موتور نیز با اشاره به نقش صنعت خودرو در رشد و ارتقاء اقتصاد ملی گفت: با رشد و پیشرفت صنعت خودروسازی در این چند دهه در کشور صنعت قطعه سازی نیز پیشرفت فراوانی را درخود دیده که این امر به واسطه حمایت های خودروسازی از زنجیره تامین پدید آمده است.

وی افزود : پروژه های خوبی دراین گروه صنعتی تعریف و به مرحله اجرا درآمده که در برخی از آنها تا 95% پیشرفت داشته ایم و تمامی این اقدامات متاثر از تفکر حمایت از تولید ملی و بهره گیری از جوانان متخصص و توانمند شاغل در اتحاد موتور بوده است.

 

کد خبر : ۲۸۶۷۴۱