خبرگزاری کار ایران

راهکارهای توسعه صنعت حمل ونقل هوایی بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۸۸۳

نشست هم اندیشی بررسی توسعه صنعت حمل و نقل هوایی با عنوان راهکارهای استفاده از توان داخلی در صنعت هواپیمایی صبح روز یکشنبه در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، در اولین نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه صنعت حمل ونقل هوایی با عنوان "راهکارهای استفاده از توان داخلی در صنعت هواپیمایی" با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور و جمعی از مدیران صنعت هوانوردی کشور برگزار شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از خروج اقتصاد صنعت هوانوردی از انحصار دولت خبرداد و گفت: با خط اعتباری در نظر گرفته شده برای شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت هوانوردی، پیشرفت های چشم گیرتری در این صنعت صورت خواهد گرفت.

سورنا ستاری افزود: برای صنعت هوایی کشور، پیش از انقلاب تاکنون هزینه های زیادی صرف شده است و این صنعت طی این سال ها به پیشرفت های ارزنده ای دست پیدا کرده و لازم است با بومی سازی و توجه به دانش این صنعت اشتغالزایی کنیم.

ستاری با اشاره به این که صنعت هوایی یکی از بازارهای جدی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است، افزود: دانشجویانی که در حوزه هایی چون برق و الکترونیک، آی تی و آی سی تی، مکانیک، هوافضا و کلیه رشته های تحصیلی مرتبط در صنعت هوایی تحصیل می کنند، ظرفیت بسیار خوبی برای شاغل شدن در حوزه هوایی کشور دارند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه صنعت هوایی کشور یک کارگاه بزرگ دانشی ارزشمند برای کشورها محسوب می شود، گفت: خوشبختانه پیشرفت های خوبی در حوزه هوایی کشور اتفاق افتاده است و به تدریج شرکت های خصوصی دانش بنیان زیادی در این حوزه در حال شکل گیری هستند.

وی اظهارداشت: از طرفی اقتصاد این صنعت در حال خارج شدن از انحصار دولت است که این اتفاق باید زودتر رخ می داد و امیدواریم با خط اعتباری در نظر گرفته شده برای شرکت های دانش بنیان این حوزه، پیشرفت های چشم گیرتری در صنعت هوایی کشور محقق شود.

رییس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی کشور بار دیگر بر لزوم ایجاد صنعت به جای خریداری آن تاکید کرد و گفت: ما باید تصمیم بگیریم که می خواهیم صنعت خریداری کنیم یا آن را ایجاد کنیم؟ وقتی قرار باشد تولیدات، نگهداری ها، تعمیرات و نوآوری از خارج از کشور تأمین شود، آزمایش ها خارج از کشور انجام شوند، دیگر نیازی به صنعت و فارغ التحصیل کارآزموده نداریم.

ستاری ادامه داد: قطعاً باید به سمت ایجاد صنعت حرکت کنیم و از تجربیات و هزینه های بالایی که طی سال های گذشته در حوزه هوایی صرف شده، بیشترین بهره را ببریم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر شبکه سازی و هم افزایی میان فعالان صنعت هوایی گفت: آماده ایم زمینه ایجاد چنین شبکه ای را فراهم کنیم و بهترین راهکار برای توسعه صنعت هوایی هماهنگی و هم افزایی فعالان این حوزه با یکدیگر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز