خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

تورم روستایی همچنان 13.1درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۲۶۰

مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه سال 94 را معادل 13.1 درصد اعلام کرد که این رقم نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است.

به گزارش ایلنا، گزارش مرکز آمار ایران از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در خرداد ماه سال 94 حاکی از آن است شاخص کل (برمبنای 100=1390) در خرداد ماه سال 94 عدد 222.4 را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل 0.8 درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)13.7 درصد می باشد که نسبت به همین مدت در ماه قبل (13.3درصد) افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به رقم 244.2 رسید که نسبت به ماه قبل 0.1 درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی نسبت به ماه مشابه سال قبل 16.2درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازه ماهه این گروه9.7 درصد است.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها، آشامیدانی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل15.3درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در 12ماهه منتهی به خرداد ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل9.4 درصد است که نسبت به تورم 12ماهه منتهی به اردیبهشت ماه 94(8.7) افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در اردیبهشت ماه 94به رقم 207.8رسید که 1.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد.میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل12.5 درصد بوده و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به خرداد ماه سال 94 نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه16.3 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه 1394 (16.9) کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز