خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت راه آهن:

توسعه حمل و نقل ریلی در اطراف کلانشهرها کمتر توجه قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۶۱۳

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، یکپارچگی حمل و نقل و راه اندازی ایستگاه های راه آهن چندوجهی درون و برون شهری و حومه ای با هدف تسهیل تردد مردم در کلانشهرها را از مهمترین سیاست های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، محسن پورسید آقایی روز چهارشنبه در مراسم امضای قرارداد توسعه ایستگاه های سه کلانشهر تهران، مشهد و قم، افزود: توسعه حمل و نقل یکپارچه فرصت طلایی است که باید با توجه به ضرورت اجرای آن از این فرصت به نحو مناسب استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای در اطراف کلانشهرها موضوعی است که تاکنون به آن کمتر توجه شده در حالی که در یک سیستم حمل و نقل یکپارچه مردم تا شعاع 100 کیلومتری در اطراف شهرهای بزرگ باید از این سیستم به نحو مطلوبی بهره گیری نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه ریزی برای توسعه قطارهای حومه ای از حاشیه نشینی مردم در کلانشهرها جلوگیری خواهد کرد زیرا با امکان حمل و نقل سریع، به موقع و ارزان قیمت، بلحاظ آسایش بیشتر، مردم در شهرهای اقماری ساکن خواهند داشت و تنها برای انجام کار به کلانشهرها رفت و آمد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: یکپارچگی در حمل و نقل کشور برای رفت و آمد در ایستگاه های راه آهن، مترو، اتوبوس و فرودگاه ها ضروری است و نباید به صورت جزیره ای عمل کردن، مردم را در استفاده از این امکانات محروم کرد و یا برای بهره گیری از آنها مشکلاتی داشته باشند.

وی اظهار داشت: در حالی که هم اکنون مترو در داخل شهر تهران در مسیرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد اما تاکنون به فرودگاه مهرآباد و یا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) متصل نشده و در ایستگاه راه آهن نیز مترو با خط آهن فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به امضای این قرارداد با شرکت آرپ فرانسه، اظهار داشت: این شرکت تجربیات خوبی در زمینه طراحی ایستگاه های مدرن حمل ونقل ریلی در شهرهای مختلف جهان دارد و امیدواریم با امضای این قرارداد طی 20 ماه آینده طراحی و مدرن سازی سه ایستگاه راه آهن تهران، مشهد و قم به پایان برسد.

مدیرعامل راه آهن افزود: پس از ارایه طراحی این سه ایستگاه بلافاصله مدرن سازی این ایستگاه ها در این سه کلانشهر توسط شرکت های ایرانی آغاز می شود و درصدد هستیم ساخت و سازهای مورد نیاز این ایستگاه ها توسط شرکت های ایرانی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز