خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

تامین اعتبار سبدکالا ازمحل حذف یارانه پردرآمد ها/10میلیون مشمول سبدکالا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش اعتبار سبد امنیت غذایی در اولین مرحله سال 94 خبر داد و گفت: در صورت حذف بیشتر یارانه بگیران، اعتبار سبد کالایی افزایش خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت یارانه بگیران، اظهار داشت: بازنشستگی عامل حذف یارانه نخواهد بود و اساساً هیچ بازنشسته ای تاکنون حذف نشده و ممکن است در شاخص های دیگر قرار گرفته باشد.

وی افزود: ممکن است یک بازنشسته شاخص های دیگری را که منجر به حذف وی شده را دارا باشد که در این باره تا پایان هفته بحث مفصلی در یکی از برنامه های تلویزیونی درباره حذف یارانه ها خواهم داشت.

ربیعی با اشاره به اینکه آیا اعتبار سبد کالایی کاهش یافته است، گفت: تاکنون اعتبار سبد کالا نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه روند افزایشی داشته و اندازه هم تغییری نکرده است. تاکنون بیش از 10 میلیون نفر مشمول دریافت سبد کالا هستند که به تعداد نفرات قبلی هم اضافه شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اعتبار سبد کالایی، گفت: تعدادی که در طرح سبد امنیت غذایی توانمند می شوند، از فهرست حذف شده و نفرات دیگری جایگزین می شوند و اعتبار آن برای هر نفر 40 هزار تومان و به ازای هر نفر 10 هزار تومان تا سقف 120 هزار تومان افزایش پیدا می کند.

ربیعی افزود: طبق دستور رئیس جمهور هر زمان منبع مالی برای سبد کالا بوجود آید، اعتبار آن افزایش می یابد. نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخصوص بودجه این موضوع خواهیم داشت و رقم دقیقی برای آن مشخص خواهد شد، تا به امروز جدیدترین مرحله توزیع سبد کالا سه میلیون نفر تحویل گرفتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تامین محل منابع سبد کالا و همچنین اشتغال جوانان، گفت: از محل هدفمندسازی یارانه ها و حذف افراد اعتبار موضوعاتی همانند سبد کالا، سلامت و اشتغال افزایش می یابد لذا اگر موضوع حذف یارانه اقشار پردرآمد با موفقیت انجام شود موضوعاتی همانند اشتغال، مبارزه با فقر غذایی و سلامت به طور جدی دنبال خواهد شد.

ربیعی درباره وضعیت بازنشستگان هم تأکید کرد: با توجه به اینکه برای مستمری بگیران و بازنشستگان در سال جاری امکانات زیادی فراهم نشد از همین جهت علاوه بر برقراری بیمه عمر، معوقات فروردین ماه آنها هم بزودی پرداخت می شود و این موضوع تا حدی جبران خواهد شد.

وی گفت: برای بازنشستگان هم در حال مطالعه ایجاد یک صندوق کشوری هستیم که علاوه بر تسهیلات حمایت های دیگری هم از آنها انجام بشود. سال گذشته به 200 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران تسهیلات پرداخت شد که بنا داریم این میزان افزایش یابد.

ربیعی با اشاره به جامعه هدف مسکن اجتماعی گفت: در هدف اول جامعه بازنشسته از مسکن اجتماعی برخوردار خواهند شد که بازنشسته های کشوری و تامین اجتماعی را شامل می شود.همچنین خصوص کمیته امداد و بهزیستی هم برنامه های دیگری در مورد حمایت از آنها وجود دارد.

کد خبر : ۲۸۷۸۱۱