خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه:

تدابیر بانکی برای بستن پرونده مسکن مهر تا سال 95

وظیفه ذاتی راه و شهرسازی صرفا واگذاری زمین است اما با دستور و تاکید وزیر راه و شهرسازی در آماده سازی زمین، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی با دستگاه های خدمات رسان همکاری کامل دارد.

به گزارش ایلنا ، مهرآبادی در شورای مسکن آذربایجان شرقی افزود: بانک مسکن موظف است مابه التفاوت وام بانکی از ۲۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰ میلیون ریال را بپردازد تا پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ بسته شود .

احمد اصغری مهرآبادی عصر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی اظهار کرد: این وزارت از محل یارانه مسکن مهر تاکنون دو هزار و 500 میلیارد ریال به وزارت نیرو کمک کرده و این در حالیست که این وزارتخانه وظیفه ای در قبال تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر ندارد.

وی افزود: وظیفه ذاتی راه و شهرسازی صرفا واگذاری زمین است اما با دستور و تاکید وزیر راه و شهرسازی در آماده سازی زمین، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی با دستگاه های خدمات رسان همکاری کامل دارد.

مهرآبادی گفت: البته در سال گذشته وزارت نیرو و دولت قرار بود به ترتیب سه هزار و هفت هزار میلیارد ریال به تامین خدمات مسکن مهر کمک مالی کند و معاون رییس جمهوری نیز قول داده بودند در صورت بهبود وضعیت مالی 10 هزار میلیارد ریال به این بخش کمک کنند که تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: برای تامین هزینه های این بخش مقرر شد تا از محل فروش اراضی اقدامی انجام شود و وزیر راه در این خصوص دستور اکید دارد.

قایم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: بانک مسکن نیز موظف است مابه التفاوت وام بانکی از 200 میلیون ریال به 250 میلیون ریال را بپردازد تا پرونده مسکن مهر تا پایان سال 95 بسته شود.

در این جلسه گزارشی از وضعیت مسکن مهر آذربایجان شرقی و مشکلات این بخش ارایه شد و راهکارهای حل آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر : ۲۸۷۸۲۲