خبرگزاری کار ایران

ارسلان فتحی پور در گفت‌وگو با ایلنا:

دستگاه های اجرایی پیش قدم استفاده از کالای داخلی شوند

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۶۸۱

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است علی رغم کیفیت بالاتر کالای خارجی باید از کالاهای ایرانی استفاده کرد تا فضای رقابتی در داخل کشور به وجود بیاید.

ارسلان فتحی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تأکید بر اینکه مسئولان باید فرهنگ سازی استفاده از کالای داخلی را قبل از توصیه به مردم از خود آغاز کنند، گفت: بنده نیز به عنوان نماینده مردم همواره برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود از انواع ایرانی استفاده می کنم.

این نماینده مجلس ادامه داد: خرید کالای ایرانی را معمولا در شرایطی انجام می دهم که ممکن است کیفیت کالای خارجی بالاتر باشد و این به آن جهت است که فضای رقابتی داخلی از بین نرفته و بیشتر شود.

وی در ادامه به نقش گروه های مرجع مثل مسئولان، هنرمندان و ورزشکاران اشاره کرد و گفت: اینکه مردم هر روز ببینند افرادی که در رأس توجهات قرار دارند از کالا، خودرو و لوازم ایرانی و تولید داخلی استفاده می کنند تأثیر بسزایی در آمادگی آنها برای پذیرش بازار داخلی دارد.

فتحی پور در ادامه به تأکیدات رهبری مبنی بر تقویت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: در همین راستا اولین مراکزی که باید به سمت تهیه کالای داخلی روی بیاورند دستگاه های دولتی هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از وزارتخانه ها اهتمام جدی به تهیه و استفاده از کالای ایرانی دارند اما متأسفانه برخی دستگاه ها نسبت به خرید کالای داخلی توجهی نداشته و از کالای خارجی استفاده می کنند که باید سوال کرد چطور در شرایطی که دستگاه های اجرایی کششی نسبت به خرید کالای تولید ملی ندارند از مردم این انتظار را دارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کمپین های مردم مثل کمپین "آری به تولید ملی" نقش اساسی در تغییر رویکرد مردم نسبت به خرید کالای تولید داخل دارند لذا باید حمایت های بیشتری از این کمپین ها صورت گیرد و حتی تعداد آنها افزایش یافته و همه گیر شود چرا که هر گامی که در این زمینه برداریم به نفع تولید ملی و اقتصاد کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز