خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه کاشی سازان و کاشی فروشان :

تولید کاشی بیش از نیاز کشور است / 80 درصد صادرات کاشی به عراق است

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۸۶۷

در حال حاضر تولیدکنندگان زیر 70 درصد ظرفیت تولید خود کار می‌کنند و در سال حدود 600 میلیون مترمربع کاشی تولید می‌کنند.

مصطفی گودرزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تولید کاشی در سطح کشور بیش از نیاز است و در صورتی که کاهش تولید داشته باشیم بهای تمام شده تولید این محصول افزایش خواهد یافت .

وی افزود: در صورتی که قیمت ها افزایش پیدا کندتولیدکنندگان قادر به فروش محصول خود نخواهند بود و ورشکست خواهند شد.

گودرزی تصریح کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان زیر 70 درصد ظرفیت تولید خود کار می‌کنند و در سال حدود 600 میلیون مترمربع کاشی تولید می‌کنند.

وی با اشاره به قیمت کاشی در بازار گفت: در حال حاضر قیمت کاشی در بازار در هر متر بین 4 تا 50 هزار تومان متغیر است.

 رییس اتحادیه کاشی سازان و کاشی فروشان در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر واردات کاشی نیز صورت می‌گیرد یا خیر ؟ گفت: ازکشورهای چین، اسپانیا، ایتالیا و ترکیه واردات کاشی انجام می‌شود اما برخی کارخانجات ما تولیداتشان از لحاظ استانداردهای جهانی با این کشورها برابری می‌کند.

گودرزی تصریح کرد: استفاده از ماشین‌آلات مدرن و تکنولوژی های روز در بخش لعاب کاشی و رنگ‌بندی آن تولیدات ما را حتی با کشور ایتالیا رقابت‌پذیر کرده است.

وی با بیان اینکه صادرات کاشی نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است گفت: هم اکنون بیش از 80 درصد صادرات کاشی به کشور عراق انجام می‌شود البته ممکن است گاهی با نوسانات سیاسی در این کشور میزان صادرات کمی کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه میزان ساخت وساز‌ها درکشور کاهش یافته و ساخت مسکن و پروژه‌های عمرانی به صورت زنجیره با سایر حوزه‌ها در ارتباط است، گفت: بسیاری از محصولات ما هم‌اکنون در انبارها دپو شده و در صورتی هم که حتی کارخانجات تولیدی‌مان را متوقف کنیم می‌توانیم تا یک سال کاشی کشور را تامین کنیم.

گودرزی در خاتمه تصریح کرد: در صورتی که وضعیت ساخت و ساز بهتر شود مسلماً مصرف این محصول نیز افزایش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز