خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفتوگو با ایلنا مطرح کرد:

احداث جایگاه های LCNG برای شرایط اضطراری

حاج محمدرضا گفت: در حال حاضر تعداد 800 جایگاه دو منظوره هم داریم که نیاز خودروها را تامین می کنند؛ ضمن اینکه باید ببینیم که آیا می خواهیم که سوخت CNG را در سبد سوخت نگه داریم یا خیر؟

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان بنزین700 تومانی باقیمانده در کارت های سوخت گفت: تا کنون حدود 35 تا 40 درصد از مقادیری که بعنوان ذخیره در کارت‌ها باقی مانده بود تحویل داده شده و 60 درصد نیز باقی مانده است که خودروها به مرور سوخت گیری می کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر خودروها از بنزین آزاد استفاده می کنند هرچه جلوتر می رویم و به پایان شهریور نزدیک می شویم سوخت گیری با تانی و با کارت جایگاه داران انجام می شود.

حاج محمدرضا در ادامه در خصوص جایگاه های LCNG  نیز اظهار داشت: در اوایل حضور زنگنه تاکید روی توسعه جایگاه های CNG   بوده است ولی چون مکان وسیع در داخل محدوه شهرها وجود ندارد برنامه ریزی شد که این جایگاه ها بتوانند در حومه شهرها و شهرکها فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: جایگاه های LCNG  همچنین می توانند در شهرها بصورت سیار و مقطعی در شرایط اضطراری مثل سیل و زلزله نصب شوند.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: جایگاه های LCNG در حالت فرس ماژور استفاده می شوند چون ما به لحاظ تعداد جایگاه CNG  در کشو مشکلی نداریم و به تعداد مناسبی از جایگاه های CNG  رسیده ایم که جوابگوست.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر تعداد 800 جایگاه دو منظوره هم داریم که نیاز خودروها را تامین می کنند؛ ضمن اینکه باید ببینیم که آیا می خواهیم که سوخت CNG را در سبد سوخت نگه داریم یا خیر؟ چون لطمات جبران ناپذیری به خودرو می زنند و فسیلی برداشت از زمین است می تواند آلودگی بنزین را هم داشته باشد و بعلاوه اینکه خودروها نیز برای استفاده از این سوخت استاندارد سازی نشده اند.

کد خبر : ۲۸۹۶۱۱